Zala Kramperšek

 |  Mladina 18  |  Družba

Vse za keš?

Starševski vplivneži in oglaševanje izdelkov na Instagramu

Živimo v času »instagramskih mam in očetov«, ki so iz starševskega bloganja ustvarili eno najbolj priljubljenih vsebin z največ ogledi na družabnih omrežjih. »Mami« ali »oči profil«, kjer poročajo vse od težav v partnerskih odnosih do družinskih zadreg, ima danes že skoraj vsak posameznik, ki ima otroka. Poleg populariziranega razkrivanja družinske rutine, izletov in težav, pa na marsikaterem profilu starševskih vplivnežev ne gre brez promocij.

Med najbolj znane slovenske starševske vplivneže nedvomno sodita Jani in Teja Jugovič, nekdanja tekmovalca v resničnostnem šovu Gostilna išče šefa, kjer sta se spoznala, postala par in si kasneje ustvarila družino. Od takrat sta se kot vplivneža uveljavila predvsem prek profilov na Instagramu @coolfotr in @coolmamacitaa, kjer poročata o družinskem življenju, veliko pa se povezujeta s podjetji, drugimi vplivneži in izdelki vseh vrst, ki jih promovirata. Na profilu Teje Jugovic mrgoli objav, v katerih sledilcem vsak teden ponudi nekaj »kodic« s popusti: od vitaminov, prehranskih dodatkov, kozmetike, lepotnih posegov, čokolade, stekleničk, pasje hrane, oblačil, menstrualnih hlačk in vibratorjev dalje.

Pred kratkim se je sledilcem oglasila z novo nagradno igro, ki jo pripravlja skupaj z založbo Beletrina. Za nagrado bodo srečneži prejeli prvi letnik nove knjižne zbirke Zvezdna Beletrina, v kateri bo v petih letih izšlo 25 največjih slovenskih in svetovnih mladinskih klasik. V objavi je Jugoviceva povedala, da kot mlada ni bila ena izmed tistih, ki so imeli polne police knjig, zdaj pa baje z otroki berejo vsak večer. Butalcev, ki so uvrščeni v prenovljeno zbirko, se iz otroštva ne spomni.

Zakaj za promotorko izbrati vplivnico, ki se osredotoča na vse razen na knjige, čeprav obstajajo profili knjižnih moljev, ki se z branjem in ocenjevanjem knjig ukvarjajo vsak dan? »Celotna zbirka, pri kateri je sodelovalo okrog 50 soustvarjalcev, bo v celoti financirana z lastnimi sredstvi, torej brez javne podpore, zato je pomembno, da je komercialno uspešna in da doseže čim več mladih bralcev in staršev, ki pri spodbujanju bralne kulture poleg pedagogov pri svojih otrocih odigrajo ključno vlogo. Zato so starši ena glavnih ciljnih skupin, ki jih nagovarjamo s kampanjo. Ta med drugim vključuje sodelovanje s tremi tako imenovanimi mamami vplivnicami, ki imajo velik doseg, pri sledilkah pa uživajo ugled in zaupanje ter nam tako pomagajo pri doseganju večje prepoznavnosti Zvezdne Beletrine ter omenjenih ciljev,« je na vprašanje o izbiri vplivnice odgovorila Mateja Arnež, vodja trženja pri Beletrini. Dodala je, da so sveženj prvih petih knjig iz zbirke poslali tudi knjižnim blogerjem.

Da brez oglaševanja ne gre, je dejstvo, da je danes to zelo učinkovito prek družabnih omrežij, je tudi jasno. Čeprav se z nasičenostjo promoviranih izdelkov razveljavljata njihova vrednost in pomen, je ključno, da nekatere stvari, med njimi knjige, ne spadajo med plenice in pasjo hrano.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.