Monika Weiss

 |  Mladina 36  |  Politika

Največji donator prejema nadomestilo

Še eno dejstvo o bivšem ministru Marku Borisu Andrijaniču in volilni kampanji stranke NSi

Volilna kampanja stranke NSi /

Volilna kampanja stranke NSi
© Borut Krajnc

Čeprav so bile državnozborske volitve že 24. aprila, so šele zdaj javno dostopna poročila političnih strank o volilnih kampanjah. Med poročili strank, ki so prestopile parlamentarni prag, je do zdaj objavljeno le tisto, ki ga je pripravila Nova Slovenija – NSi.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Monika Weiss

 |  Mladina 36  |  Politika

Volilna kampanja stranke NSi /

Volilna kampanja stranke NSi
© Borut Krajnc

Čeprav so bile državnozborske volitve že 24. aprila, so šele zdaj javno dostopna poročila političnih strank o volilnih kampanjah. Med poročili strank, ki so prestopile parlamentarni prag, je do zdaj objavljeno le tisto, ki ga je pripravila Nova Slovenija – NSi.

Razkriva pa, da je ta za volilno kampanjo za letošnje državnozborske volitve, ki ji je na koncu prinesla osem poslanskih sedežev, porabila precej več kot pol milijona evrov oziroma natančno 664.461,10 evra. Na prejšnjih državnozborskih volitvah junija 2018 je porabila 196.171 evrov in imela sedem poslancev. Primerjalno jo je vsak poslanec letos »stal« 83.058 evrov, leta 2018 pa le 28.024 evrov.

NSi je večino denarja za kampanjo prispevala sama, dobrih 187 tisoč evrov pa je pridobila z donacijami. Daleč največji posamični donator je bil Mark Boris Andrijanič. Ta bivši minister za digitalno preobrazbo je doniral 10.200 evrov, kar dvakrat toliko kot drugi največji donator – tudi bivši minister in po novem predsedniški kandidat NSi Janez Cigler Kralj (doniral je 4856,55 evra).

Na seznamu največjih donatorjev je še nekaj znanih obrazov iz NSi, zlasti tistih, ki so pod prejšnjo vlado pristali na različnih vodilnih položajih. Eden od 12 takih je poleg Andrijaniča in Cigler Kralja še Andrej Janša, ki je pod prejšnjo vlado napredoval na direktorska položaja v družbah Slovenski državni gozdovi in HSE in je za letošnjo volilno kampanjo NSi doniral 3960 evrov.

Top donatorju Andrijaniču najvišja donacija stranki ni prinesla poslanskega mandata in poslanske plače. Oboje je v volilni enoti Novo mesto, kjer je kandidiral, pripadlo Vidi Čadonič Špelič, ki je sicer za kampanjo prispevala tri tisočake.

Andrijanič še kar prejema nadomestilo v višini 80 odstotkov zadnje plače, ki pripada bivšim funkcionarjem, če se ne morejo zaposliti. Oziroma točneje: po zakonu nadomestilo pripada funkcionarju, če »iz objektivnih razlogov ne more nadaljevati z opravljanjem prejšnje funkcije ali nadaljevati prejšnjega dela ali dobiti druge ustrezne zaposlitve«. Če je torej nekako razumljivo, da nadomestilo iz javnega denarja prejemata bivša ministra Zdravko Počivalšek in Andrej Šircelj, je bolj nenavadno, s čim je pristojne službe o nezaposljivosti prepričal Andrijanič, letnik 1983, diplomant Pravne fakultete v Ljubljani, ki se hvali z magisterijem, pridobljenem na Univerzi v Oxfordu. Iz državnega zbora so odgovorili, da so vsi ministri, ki prejemajo nadomestila, izstavili »potrdilo predhodnega delodajalca, s katerim so izkazali nezmožnost vrnitve«, torej je Andrijanič predložil potrdilo platformnika Uber. Državni zbor še pravi, da nima pooblastil za spremljanje aktivnosti upravičenca pri pridobivanju primerne zaposlitve.

NSi je največ od 664.461 evrov med zadnjo volilno kampanjo porabila za samooglaševanje v medijih (dobrih 276 tisoč evrov), za predvolilno gradivo in plakate (149 oziroma 137 tisoč evrov), za shode (42 tisoč evrov), 17.080 evrov pa je namenila za svetovanje pri načrtovanju strategije kampanje ter volilne taktike, in sicer podjetju Arih Dinamik oglaševalca Igorja Ariha.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.