STA

 |  Družba

Upokojenci / »Korona je naredila svoje, a sedaj se to životarjenje kar nadaljuje«

Inštitut 8. marec se z novo kampanjo Tu sem osredotoča na položaj upokojencev

ss

Kampanja Tu sem je nastala na pobudo upokojenk in upokojencev, ki so obenem tudi prostovoljci Inštituta 8. marec
© pxfuel.com

Inštitut 8. marec je začel novo kampanjo Tu sem, ki se osredotoča na položaj upokojenk in upokojencev. V okviru kampanje bodo zbirali njihova pričevanja, saj menijo, da je treba razmere, v katerih živijo upokojenke in upokojenci, narediti vidne, temu pa morajo slediti sistemske spremembe.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je kampanja nastala na pobudo upokojenk in upokojencev, ki so njihovih prostovoljci in prostovoljke oz. spremljajo in podpirajo njihovo delovanje. Številni so jim namreč pisali in opozorili, da njihova pokojnina ne zadostuje za preživetje ter se odločajo med plačilom položnic za elektriko in nakupom toplega obroka.

Zato so se odločili, da bo njihova naslednja velika kampanja osredotočena prav na položaj upokojenk in upokojencev. Na spletni strani so odprli tudi obrazec, kjer bodo zbirali njihova pričevanja.

"Želimo iz prve roke slišati, kako živijo, kaj so najpogostejši problemi, s katerimi se srečujejo. Jim dati vidnost, saj se prepogosto počutijo spregledane. V tem času pa bomo na sestanke povabili tudi organizacije, ki se s to problematiko ukvarjajo že leta, in oblikovali predloge sistemskih sprememb."

Inštitut 8. marec

"Želimo iz prve roke slišati, kako živijo, kaj so najpogostejši problemi, s katerimi se srečujejo. Jim dati vidnost, saj se prepogosto počutijo spregledane. V tem času pa bomo na sestanke povabili tudi organizacije, ki se s to problematiko ukvarjajo že leta, in oblikovali predloge sistemskih sprememb," so v Inštitutu 8. marec navedli besede direktorice inštituta Nike Kovač.

"Želimo iz prve roke slišati, kako živijo, kaj so najpogostejši problemi, s katerimi se srečujejo. Jim dati vidnost, saj se prepogosto počutijo spregledane. V tem času pa bomo na sestanke povabili tudi organizacije, ki se s to problematiko ukvarjajo že leta, in oblikovali predloge sistemskih sprememb."

Nika Kovač,
direktorica Inštituta 8. marec

Ob tem so napovedali, da bodo v prihodnjih mesecih pripravili še tri večje kampanje: osredotočili se bodo na problematiko razrasta sovražnega govora v družbi, analizirali ukrepe vlade na področju javnega zdravstva in se posvetili zagotavljanju pravice do svobodnega odločanja o rojstvu otrok.

Odlomki iz e-poštnih sporočil, ki so jih Inštitutu 8. marec poslali prostovoljci in prostovoljke:

  • "40 let sem plačevala v sklad, zdaj pa imam občutek, da prosim za miloščino, ko mi dajejo penzijo."
  • "Upokojence se obravnava kot nebodigatreba, zajedalce, ki so strošek družbe! Mi smo svoje oddelali, vso delovno dobo smo pošteno plačevali v pokojninski sklad, sedaj, ko smo upravičeni do tega denarja, se nam pa očita vsak ubogi procent, kadar se slučajno znesek pokojnine dvigne."
  • "Potrebujemo kampanjo za starejše, za naše očete in mame, vaše babice in dedke. Ta skrb ni nič manj pomembna od vseh naštetih, če nič drugega, je enakopravna drugim. Zato prosim, da se zavzamemo in naredimo kampanjo za starejše, tako za tiste, ki živijo doma, kot za vse, ki zadnje dneve preživljajo v domovih. Njihovo življenje ni rožnato, mnogi med njimi so popolnoma psihično izčrpani, ker nimajo več nič od življenja. Plenica in hladno kosilo. Korona je naredila svoje, a sedaj se to životarjenje kar nadaljuje."

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.