13. 5. 2008 | Mladina 17 | Politika
»Mediji vseh provenienc - skulirajte se!«
Svet za radiodifuzijo RS s tem vzklikom v svojem uradnem dokumentu žuga slovenskim medijem. A to ni še nič.
Dr. Dejan Jelovac, predsednik Sveta za radiodifuzijo Republike Slovenije
© Matej Leskovšek
Si predstavljate, da bi ministrstvo za zunanje zadeve Hrvaški poslalo dokument, v katerem bi sosedo pozvalo, naj se glede meje v Piranskem zalivu skulira? Ali pa da bi minister za javno upravo Gregor Virant sindikate javnega sektorja med pogajanji obvestil, naj se skulirajo? Javne ustanove v svojih uradnih dokumentih praviloma ne uporabljajo vznesenih besed, sploh pa ne izrazov, ki sodijo v zvrst slenga. Uradni dokumenti so zato običajno neosebni, hladni, birokratski.
Dokument z dolgim naslovom Ocena stanja radijskih in televizijskih programov, prenovljena programska merila in priporočila za razvoj radiodifuzije na Slovenskem, ki ga je 25. marca letos sprejel Svet za radiodifuzijo Republike Slovenije, pa je vse prej kot takšen. Neodvisno strokovno telo, ki med drugim pripravlja mnenja in ocene za Agencijo za pošto in elektronske komunikacije RS (APEK), kulturno ministrstvo in državni zbor, si je namreč v sklepnem delu omenjenega dokumenta privoščilo sočen vzklik: »Mediji vseh provenienc - 'skulirajte' se!« Medijem so ob tem predlagali tudi »čim manj razpihovanja živčnosti in nevrotičnosti«, »zagrenjenosti, nenačelnosti, pokvarjenosti, ponarejanj«, »čim manj poslovne etike dvojnega standarda in machiavelistične uredniške politike« ... V izogib nejasnostim ponovimo: vse to piše v uradnem dokumentu. Svet za radiodifuzijo ga je pripravil v skladu z zadnjimi spremembami zakona o medijih in ga - tokrat prvič - poslal v obravnavo državnemu zboru. Kmalu naj bi ga torej obravnaval parlamentarni odbor za kulturo, šolstvo in šport, ki ga vodi SDS-ov tako imenovani ljubiteljski poznavalec medijev Branko Grims.
Ždanovci in Esmeralde
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.