Prodali smo 90 izvodov manj

S podatki o prodaji je lahko manipulirati

Naslov članka, ki ga berete, je drugačen od naslovov, s kakršnimi so članke s svežimi podatki o revidiranih prodanih nakladah opremili vodilni slovenski dnevniki, ki se ukvarjajo z resnimi temami. Povsem drugačen - večina medijev je namreč pri podatkih poudarila samo tisti del, ki se ji je zdel dober.
Pa poglejmo največje tri dnevnike. Dan po objavi podatkov o prodanih in distribuiranih nakladah slovenskih časopisov za obdobje od januarja do marca letos so v Delu objavili članek »Brez večjih sprememb, Delova dnevnika vodita«. Članek poudarja podatke o uspešnih Delovih edicijah, o nakladi dnevnika Delo pa piše: »Naklada dnevnika Delo sicer rahlo pada, vendar z 61.687 prodanimi izvodi na dan (padec 1390 izvodov glede na obdobje oktober-december lani) ohranja prednost pred konkurenco, kateri naklada ravno tako usiha ...« V članku manjka podatek, da Delu med dnevniki naklada pada daleč najhitreje, prav tako ni podatka, da so v zadnjem trimesečju spet prodali najmanj izvodov, odkar se raziskava opravlja, in da so v malo manj kot štirih letih izgubili kar 16.438 bralcev.
Dnevnik je na isti dan članek, ki obravnava to temo, naslovil z »Dnevnik v enem letu pridobil skoraj tisoč novih naročnikov«, v njem pa je bila omenjena tudi vedno manjša razlika med Dnevnikom in Delom. A pozabili so omeniti, da so imeli skoraj enako naklado pred več kot dvema letoma, v obdobju od oktobra do decembra 2005. Torej o pravi rasti pri Dnevniku ne morejo govoriti.
V Večeru podatkov o nakladi sploh niso objavili, čeprav to navadno počno. Pred tremi meseci so se recimo pohvalili, da so boljši od Dnevnika. Morda raziskave niso omenili zato, ker so v zadnjem obdobju izgubili 197 bralcev in spet prodali najmanj časopisov, odkar se opravlja raziskava.
No, Mladinina prodana naklada se je glede na prejšnje trimesečje zmanjšala za 90 izvodov, vendar bi lahko bil naslov našega članka o tem tudi »Prodali smo 1079 izvodov več«. Mladina je namreč od januarja do marca prodala 1079 izvodov oziroma 7,7 odstotka več kot v istem obdobju lani, res pa je, da smo od prejšnjega trimesečja izgubili 90 bralcev ...

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.