Borut Mekina

30. 5. 2008  |  Mladina 22

Učinki pivske sinergije

V Mercatorju prodajo najmanj različnih piv

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator

Pestra izbira piva v trgovini, ki ni Mercator
© Miha Fras

Mercator v svojem največjem ljubljanskem trgovskem centru prodaja pivo na približno trideset metrov dolgih policah. Tam je najti skoraj dvajset različnih tujih proizvodov, toda večino prostora, gre za približno tri četrtine ponudbe, zavzemajo derivati iz Pivovarne Laško in Pivovarne Union. Seveda drži, kar je nedavno dejal prvak SLS Bojan Šrot, da bi tudi v portugalskih trgovinah našli predvsem portugalsko pivo, saj je pivo lokalni proizvod. Vendar je ponudba pri konkurenčnih trgovcih v Ljubljani, v Intersparu in Leclercu, veliko bolj pluralna - ne spominja na čase planskega gospodarstva, ko se je vzdolž polic svetila ena sama vrsta konzerv. V Intersparu zavzemajo derivati iz Uniona in Laškega manj kot polovico prostora, pa tudi tujih vrst piva ponujajo približno enkrat več kot v Mercatorju. Še več uvoženih vrst piva - našteli smo jih približno petdeset - je najti v Leclercu.
Pivovarna Laško je pred točno tremi leti dobila dovoljenje za prevzem Pivovarne Union. Urad za varstvo konkurence ji je tedaj dovoljenje izdal pod pogojem, da skupna družba ne bo izkoriščala svojega monopolnega položaja na trgu. To se je zgodilo maja 2005, nekaj mesecev preden je pivovarna ob pomoči vlade postala največji lastnik največjega slovenskega trgovca Mercatorja. Spomnimo se, da so Laščani tedaj urad za varstvo konkurence prepričali z argumentom, da bo združitev imela pozitivne »sinergijske« učinke, ki naj bi se prenesli tudi na potrošnike. Zlorabe monopolnega položaja na trgu, kot kažejo sedanje težave urada za varstvo konkurence, sicer ni lahko dokazati - formule so zapletene -, pa vendar so sinergijski učinki največjega slovenskega monopola na policah trgovin dovolj očitni.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.