Marjan Horvat

 |  Mladina 25

Evroposlanci kot blisk v Francijo ...

... a dobrega kosila po novem ne bo

Eden izmed uglednih projektov, s katerimi si Francija, ki bo 1. julija za šest mesecev prevzela vajeti predsedovanja EU, povečuje ugled in si prizadeva, da bi Strasbourg (navkljub nesmotrnosti) ostal evropska prestolnica, kjer zaseda evropski parlament, je uvedba hitrega vlaka med Brusljem in Strasbourgom.
Po besedah francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja bo razkošni TGV Thalys začel voziti v ponedeljek, 7. julija, in omogočil stotinam evrobirokratov, članom parlamenta, lobistom in drugemu osebju hitro in varno vožnjo iz Bruslja v Strasbourg in nazaj. Namesto letal, počasnih vlakov in avtomobilov bodo morali na TGV Thalys vsi, saj naj bi vlak nadomestil tudi šest čarterskih letov za evroposlance med Belgijo in Francijo.
Na videz je novi vlak velika pridobitev, ki bi lahko utišala tisti del evroposlancev, ki se zavzemajo za opustitev zasedanj v francoskem mestu zaradi izgube časa in denarja. Tako je socialdemokrat Borut Pahor že pred meseci predlagal, da bi opustili vožnje med Brusljem in Strasbourgom in zasedali le v Bruslju, njegov nemški kolega Martin Schulz pa ga je podprl in označil popotovanja evroposlancev za »potujoči cirkus«. Vsak mesec se namreč 785 evropskih parlamentarcev in uslužbencev vseh služb seli iz Bruslja v Strasbourg, kjer potekajo plenarne parlamentarne seje. Evropske davkoplačevalce ti »izleti« stanejo vsako leto 206 milijonov evrov.
Uvedba hitrega vlaka, ki bo kot blisk pripeljal evroposlance iz Bruslja v Strasbourg, pa med vsemi ni naletela na dober odziv. Potovanje s tem vlakom bo resda dvakrat hitrejše, a vozovnice zanj tudi dvakrat dražje in poslanci ne bodo mogli več »privarčevati« razlike v potnih stroških. Moti jih tudi vozni red, kajti vlak odpelje iz Bruslja ob 9.57 in v Strasbourg pride ob 13.36. Navadni vlak, Eurocity, je to razdaljo prevozil v petih urah in pol, a je odpeljal z začetne postaje prej in poslanci so bili v Strasbourgu dovolj hitro, da so si lahko privoščili kosilo v kateri izmed razkošnih strasbourških restavracij, še preden so se začele popoldanske seje. Vlak Thalys pa bo, kot piše v internem dokumentu EU, ki ga navaja London Times, »prikrajšal poslance za njihov opoldanski počitek in možnost dostojnega kosila«, saj na TGV-ju Thalys ni restavracije, ampak le okrepčevalnica z belgijskim pivom in hitro pripravljeno hrano.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.