18. 9. 2008 | Mladina 38
Še en tajkunski proces
Ker je Stojan Auer povzemal članek iz Mladine, ga čaka proces
Stojan Auer
© Marko Pigac
Matjaž Gantar si je v intervjuju za Mladino pred letom zaželel odgovor na vprašanje, »... kako je nekaterim uspelo iz državnih rok izpuliti sklade, kot so, denimo, Maksima, Infond, današnja Vizija, torej izpod neposrednega nadzora politike«. Njegova bodica je tedaj letela tudi na Boška Šrota oziroma Pivovarno Laško. Laščani so se namreč od države osamosvojili leta 2002 ravno ob pomoči Nove KBM oziroma njenih Infondovih skladov, ki so jih prej do vrha napolnili štajerski certifikatni vlagatelji. Apetit Pivovarne po Infondovih skladih je bil očiten, še vedno pa ni znano, kakšen interes je imela državna Nova KBM, da je iz rok izpustila »naše« sklade.
Morda se utegne Gantarju želja kmalu izpolniti. Matjaž Kovačič, prvi človek Nove KBM, doslej ni želel pojasniti, zakaj je Nova KBM leta 2002 Pivovarni Laško prepustila Infondove sklade. O tem smo v Mladini pisali v začetku leta. Članek je konec maja na tiskovni konferenci v Mariboru povzel Stojan Auer, vodja Liste za pravičnost in razvoj ter lastnik televizije NetTV. Ob tem je tudi napadel Kovačiča z besedami, da je predsednik uprave Nove KBM male vlagatelje »prepeljal žejne prek vode«, da je zapravil kredibilnost in da je »certifikate zelo poceni prodal Pivovarni Laško«. Nedavno je zaradi izrečenih misli Auer v poštni nabiralnik dobil zasebno tožbo Nove KBM zaradi razžalitve. V njej sicer ni napisano, zakaj Nova KBM malih vlagateljev ni prepeljala žejnih čez vodo, preberemo zgolj, da so bile delnice Infonda Holdinga prodane v skladu s strategijo. Toda v procesu bo Kovačič javnosti gotovo moral natančneje opisati, kakšne pozitivne učinke je imelo rojstvo konglomerata Pivovarne Laško na certifikatne vlagatelje.
Sicer pa je še zanimivo, kako v Novi KBM pojasnjujejo, zakaj žalitev direktorja Kovačiča pomeni škodo za bančno skupino. Po podatkih nekega raziskovalnega podjetja naj bi kar 50 odstotkov ugleda podjetja sestavljal ugled uprave podjetja. V Sloveniji pa naj bi bil s posameznimi raziskavami dokazan približno 60-odstoten vpliv ugleda vodilnih delavcev na ugled podjetja. Še dobro, da vemo, kdo je Matjaž Kovačič, sicer bi bili lahko samo 40-odstotno prepričani, da Nova KBM sploh obstaja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.