Vanja Pirc

25. 9. 2008  |  Mladina 39

So članki plagiat?

Članki iz Demokracije, Slovenskega tednika in Ekspresa na novinarskem častnem razsodišču

Urednik Demokracije Metod Berlec

Urednik Demokracije Metod Berlec
© GREGOR POHLEVN / DEMOKRACIJA

Dr. Boris Vezjak je sredi septembra pri novinarskem častnem razsodišču vložil prijave zoper avtorje treh novinarskih prispevkov, ker naj bi bili ravnali v nasprotju z 9. členom novinarskega kodeksa, ki prepoveduje plagiatorstvo. Vezjak, sicer filozof in član programskega sveta RTV Slovenija, je ob branju tednika Demokracija, ki ga je soustanovila SDS, in tej stranki naklonjenih novih brezplačnikov Slovenski tednik in Ekspres ugotovil, da so si nekateri članki, objavljeni v njih, nenavadno podobni.
V oko ga je zbodel denimo eden od avgustovskih uvodnikov odgovornega urednika Demokracije Metoda Berleca, saj se mu je zdel na las podoben članku, ki ga je bil nekaj dni prej v Slovenskem tedniku podpisal Gregor Kovačič. Vezjak zato Berlecu očita plagiatorstvo, prijavi pa je dodal daljšo analizo posameznih stavkov iz obeh člankov, ki je javno objavljena na spletni strani Medijskega Watch Doga (http://medijski.blog.siol.net/). Kot je v prijavah zapisal Vezjak, si podobni stavki sledijo v istem vrstnem redu, besede v obeh besedilih pa so malenkostno premetane, »vendar je identičnost besedil dovolj jasno razvidna«. Vezjak je do enakih ugotovitev prišel tudi ob branju člankov v Slovenskem tedniku, ki sta ju podpisala Jernej Novak in Marko Zupan, saj naj bi bila skoraj povsem enaka nekaj dni prej objavljenima člankoma, ki sta ju v Ekspresu podpisala Igor Krajnc in Črt Jerman. Tudi ti prijavi sta z analizama vred objavljeni na spletni strani Medijskega Watch Doga.
Kako na očitke odgovarjajo pri Demokraciji in Slovenskem tedniku? Odgovora Slovenskega tednika nismo prejeli, urednik Demokracije Metod Berlec pa pravi, da so očitki smešni in neutemeljeni: »Očitno Vezjaka moti, ker smo v Demokraciji razkrili, zakaj si je nekdanji predsednik republike Milan Kučan tako močno prizadeval, da Janševa vlada ne bi dobila še enega mandata. Po njegovem lahko samo mediji, ki so naklonjeni tranzicijski levici, pišejo podobno in o istih temah. Glede na to, da je Vezjak član Liberalne akademije in LDS, je jasno, da gre pri njegovi 'prijavi' za politično motivirano dejanje in poskus blatenja nekoga, ki piše in razmišlja drugače kot on.«
Vezjak seveda pravi, da je očitek, da vneto brani Kučana in da je član LDS, povzet po »lažnivem kljukcu« baronu Münchhausnu. Nikoli namreč ni bil član nobene stranke, »bi pa z veseljem postal član stranke za izboljšanje argumentacije v medijskem prostoru«. Pri njegovi pobudi pa ne gre le za ugotavljanje plagiatorstva. »V treh prijavah na NČR dokazujem, da so deli besedil v Slovenskem tedniku, Ekspresu in Demokraciji skoraj povsem identični, podpisujejo pa jih različna, morebiti izmišljena imena. Identičnost besedil po mojem nakazuje, da so ta verjetno pripravljena vnaprej in kasneje 'distribuirana' vanje. Kdo je torej njihov pravi avtor?« se sprašuje Vezjak.
Morda se odgovor skriva v očitkih, ki sta jih že vse od ustanovitve v letošnjem letu deležna brezplačnika Slovenski tednik in Ekspres, češ da naj bi bila predvolilna projekta SDS.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.