Vanja Pirc

25. 9. 2008  |  Mladina 39

Lovec na praznine

Borut Krajnc alias fotoKrajnc, tisti dokumentarni fotograf in Mladinin fotoreporter, ki je zadnja štiri leta lovil simboliko praznih oglasnih panojev

Fotoreporter Borut Krajnc pred enim od redkih praznih ljubljanskih oglasnih panojev

Fotoreporter Borut Krajnc pred enim od redkih praznih ljubljanskih oglasnih panojev
© Borut Krajnc

»Enkrat sem v nočni vožnji skozi Ljubljano zagledal prazen svetlobni pano za oglase. Spreleteli sta me dve spoznanji. Prvo je bilo to, da tisti hip nisem bil podvržen presiji ali celo posilstvu reklamnega sporočila, ki bi moralo praviloma viseti na panoju. Nisem bil podvržen tistemu, čemur bi lahko rekli totalitarizem oglasov in kapitalizma. Po drugi strani pa mi je bila všeč tista svetloba. Zato sem šel domov po fotoaparat in pano poslikal.« Tako je dokumentarni fotograf in fotoreporter Mladine Borut Krajnc pred štirimi leti čisto po naključju začel projekt Praznine.
Postopoma je začel fotografirati še druge prazne oglasne površine in doslej mu jih je uspelo v Sloveniji ujeti nekaj več kot 70. Samo 70? Ne, kar 70. Čeprav so oglasne površine v zadnjem desetletju preplavile slovenska mesta in vasi, zaščitne ograje in kozolce, ceste in parkirišča, praznih panojev ni ravno veliko. V bistvu jih praktično ni. Vsi so polepljeni z oglasi. Zato je moral, ko je videl prazen oglasni pano, takoj odreagirati, in tudi če je odreagiral takoj, je bilo včasih že prepozno. Če je ponoči opazil prazen oglasni pano in se je ob šestih zjutraj vrnil s fotoaparatom, so ga plakaterji že prehiteli. Zato je naslednjič vstal ob petih in on prehitel njih. S fanti, ki lepijo oglase, je sicer ostal na distanci. »Ne, ne, nisem se legaliziral,« priznava Borut.
Njegova zbirka redkih panojev brez oglasov je zdaj v Cankarjevem domu na ogled na razstavi z naslovom Praznine.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.