Jure Erznožnik

 |  Mladina 41  |  Svet

Največji italijanski trgovec - zadruga

Skrivnost uspeha ali kaj lahko zaustavi mračnjaške komunistične sile iz ozadja pri neomajni podpori zadružnih fakinov

/media/www/slike.old/mladina/coopgorizia_toni_dugorepec.jpg

© Toni Dugorepec

Junija 2007 je državno tožilstvo v Milanu zaradi nelojalne konkurence s sodbo potrdilo kazensko odgovornost podjetja ESD Italia, tretje največje nabavne centrale v Italiji, ki med drugim od dobaviteljev nabavlja trgovsko blago tudi za domačo trgovsko verigo Esselunga. Slednja je namreč v sodelovanju s partnericami konec leta 2003 na protipraven način pridobila več pogodb o poslovnem sodelovanju med največjo trgovsko verigo v državi, družbo Coop, in njenimi dobavitelji. Iz pogodb je bilo seveda razvidno, da največji trgovec spričo večjega obsega nabave za trgovsko blago pri istih dobaviteljih dosega tudi do 7 odstotkov nižje cene in zato nima težav z oblikovanjem najnižjih cen v državi. Družba ESD je pritisnila na dobavitelje, naj tudi njej znižajo cene, zato je med letoma 2004 in 2006 Esselungi uspelo znižati velik del svojih cen tudi do 5 odstotkov.
A dobavitelji so medtem Coop že obvestili o verjetnih malverzacijah v zvezi s pogodbami, ki so imele kajpak status poslovne skrivnosti. Ta zadružna družba je na milansko sodišče takoj vložila kazensko ovadbo, in kot je videti, bo morala nabavna centrala ESD, posredno pa tudi najbolj zagrizeni tekmec Coopa, Esselunga, temu izplačati 300 milijonov evrov odškodnine, ker je »z naklepno zlorabo poslovnih skrivnosti oškodovala družbo Coop z namenom neupravičene pridobitve gospodarske koristi«. Esselunga, ki je s 5,3 milijarde evrov letnega prometa četrta največja trgovska veriga v Italiji, pa se ni prvič odkrito spopadla s prvim med prvimi. Njen ustanovitelj in lastnik, 83-letni oholi desničar Bernardo Caprotti, je namreč lani septembra o domnevnih malverzacijah in monopolnem položaju svojega rivala spisal celo knjigo z naslovom Falce e carrello (Srp in nakupovalni voziček), v kateri ne skopari z obtožbami na račun zadružne organiziranosti družbe Coop, jo povezuje z »za državo nevarnimi« komunisti, z davčnimi nepravilnostmi in nelojalno konkurenco. Ob izidu knjige je Caprotti po skoraj petdesetih letih sklical tiskovno konferenco, na kateri je »rdeče zadruge« obtožil »železnega nadzorovanja ozemlja«, škodovanja razvoju njegovega podjetja in uničenja konkurence, pri čemer naj bi najkrajši konec potegnili potrošniki. Poslovnež iz Brianze, dela severnoitalijanske pokrajine Lombardije, že desetletja trdi, da si je Coop v srednji in južni Italiji s pomočjo temačnih komunističnih sil iz ozadja - kako domače to zveni - ustvaril pravcati monopol, na drugi strani pa ne priznava, da njegova Esselunga ni nikoli kazala pravega interesa po osvajanju nesevernih trgov. Tako Caprotti trdi, da na ozemlju, čez katero drži roko Coop, ni bilo, ni in ne bo mogoče graditi nobenega drugega trgovskega centra, prav tako pa naj bi potrošniki v Coopovih trgovinah v teh regijah zaradi pomanjkanja konkurence kupovali od 10 do 12 odstotkov dražje blago kot drugod po državi. »Če hoče Esselunga na 'njihovem' ozemlju graditi svoj center, si zavodi za varstvo naravne in kulturne dediščine prav tam izmislijo dragocene ostanke etruščanskih domovanj. A glej, že čez nekaj mesecev na istem mestu stoji mogočen trgovski center tistega trgovca, ki potrošnike še kar vleče za nos z zgodbicami, da so njegovi družbeniki solastniki in soustvarjalci prihodnosti svojih potomcev.«

“OKRUŠKI KOMUNIZMA”

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.