11. 12. 2008 | Mladina 50
Tekmovanje politikov v varčnosti
Eni bi varčevali z zapiranjem radiatorjev, drugi s službenimi vozili
Türkov varčni avtomobil iz časov predvolilne kampanje
© Matej Leskovšek
Gospodarska kriza, zaradi katere naj bi v Sloveniji po najbolj pesimističnih napovedih prihodnje leto brez službe ostalo kar 50.000 delavcev, je med politiki sprožila žolčno tekmovanje v dokazovanju varčnosti. Tako so v poslanski skupini SDS ostro nasprotovali predlogu vladajoče koalicije, da bi vsaki poslanski skupini v državnem zboru po novem pripadalo po eno službeno vozilo in potem še po eno vozilo na vsakih naslednjih osem poslancev, saj bi to pomenilo, da bi se število službenih vozil s sedanjih štirih povečalo na dvanajst. Po mnenju predstavnikov SDS gre za še enega od slepilnih manevrov vladajoče levice, ki bi rada medijsko odmevno varčevala z ugašanjem računalnikov, zapiranjem radiatorjev in preštevanjem pisarniškega materiala, hkrati pa bi na veliko zapravljala s kupovanjem dragih prevoznih sredstev. Dosedanja ureditev, ki namenja po eno službeno vozilo na vsakih deset poslancev, se jim zdi dovolj radodarna. Ob tem pa v SDS ne povedo, da ima državni zbor v sedanjem sklicu samo dve poslanski skupini, ki štejeta deset poslancev ali več, kar pomeni, da bi lahko po stari urediti avtomobile uporabljali le dve poslanski skupini.
Očitkov o razsipnosti se otepa tudi predsednik republike Danilo Türk. Začelo se je z brunarico na Brdu, ki je v uporabi kot neuradna nadomestna predsedniška rezidenca, saj je za prenovo zapravil 38.795 evrov, nadaljevalo z dragim letalskim prevozom v Bosno in Hercegovino, zdaj pa so ga novinarji zasačili še pri tem, da za službene poti uporablja energetsko potratno vozilo BMW X5 in podaljšano različico Audija A8, namesto da bi se tako kot v času predvolilne kampanje vozil z ekološko sprejemljivejšim hibridnim avtomobilom.
V predsednikovem uradu odgovarjajo, da Türk za vožnjo po mestu »praviloma uporablja hibridno vozilo, s čimer se pridružuje prizadevanjem za ekološko varčno vožnjo in zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov«. Urad predsednika republike ima sicer v lasti osem vozil, med drugim dve serijski hibridni vozili znamke Toyota Prius brez dodatne opreme, ki ju je kupil letos, stali pa sta po 23.337 evrov. Na vprašanje, zakaj se predsednik do službe ne more sprehoditi, glede na to, da živi na Pražakovi ulici, od koder je največ petnajst minut hoje do njegove pisarne, pa odgovarjajo: »Predsednik glede vseh vprašanj v zvezi s pešačenjem in prevozi upošteva priporočila Urada za varnost in zaščito. Tako tudi drugo vozilo, s katerim se vozi predsednik republike (Audi), zagotavlja Urad za varnost in zaščito, ki je tudi lastnik avtomobila.«
Mimogrede: v voznem parku ministrstev in vladnih služb so trenutno štiri hibridna vozila, v kratkem pa nameravajo kupiti še dve.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.