Za humanejši transport!

Bo EU dostojanstvo klavnih živali postavila pred interese rejcev, klavcev, prevoznikov in italijanske mafije?

Da so prevozi živih živali tudi znotraj EU pogosto na meji mučenja oziroma prek nje, je javna skrivnost. Zakonodaja na tem področju je slaba, še slabše pa se izvaja. Danski evropski poslanec Dan Jørgensen je zato pred dnevi dal pobudo »Akcija 8 ur«, ki predvideva omejitev trajanja transporta klavnih živali na največ osem ur.
Klavnica ne sme biti od farme oddaljena več kot osem ur, ne glede na obliko transporta. To zamisel je podprla tudi slovenska evropska poslanka Mojca Drčar Murko, ki na spletnem naslovu www.8hours.eu skupaj z Jørgensenom poziva k podpisu peticije. Zbrali naj bi milijon podpisov in s tem prepričali Evropsko komisijo, da v aktualnem postopku revizije evropske uredbe, ki ureja transport živih živali, to normo sprejme za svojo. Sočasno potekata še dve kampanji z istim namenom. V postopku revidiranja direktive o položaju živali pred zakolom je predlagan »norveški model«, kjer problem humanih standardov pri prevozu živali rešujejo z mobilnimi klavnicami - te se premaknejo k bolj oddaljeni klavni živini. Druga pobuda pa govori o prevozu konj v EU in se opira na podrobne raziskave prevoza konj in oslov, ki razkrivajo neprijetno resnico o mučenju in trpinčenju teh kopitarjev.
Vse te pobude so sprožile skrb zbujajoče razmere na tem področju, saj analize in raziskave kažejo, kako porazne so razmere. Mojca Drčar - Murko se ob tem sprašuje: »Zakaj bi recimo konj moral preživljati tudi več kot tri dni transporta s severa Evrope na njen jug, če pa gre mimo 180 klavnic, ki imajo certifikat za klanje konj, in bi potem lahko zamrznjeno meso potovalo naprej?« Transporti večinoma potekajo iz baltskih držav, Poljske in Romunije prek Slovenije v Italijo, pogosto na Sicilijo in Sardinijo. »Gre za izredno dolge prevoze, naključna preverjanja pa so pokazala, da devet od desetih živali pride na cilj tako rekoč mrtvih. Končni cilj teh transportov je najpogosteje Italija. Ko pa slišim, da živali potujejo na Sicilijo, mi zvonijo vsi zvonci. Zelo verjetno je vpletena tudi italijanska mafija,« pravi Drčar - Murkova.
Slovenija je na tej poti tranzitna dežela, zaradi majhnosti ni zavezana k vzpostavitvi počivališča za transporte živih živali. Naključne preglede tako opravlja samo mobilna enota, pa še to bolj poredko. Leta 2007 je bilo le 209 pregledov tovornjakov, v kar 141 primerih pa so bile ugotovljene kršitve. Ker je od ukinitve meja znotraj EU nadziranje spoštovanja prevoznih pravil tako rekoč onemogočeno, število kršitev narašča. Prej so se obvezni pregledi opravljali vsaj na mejah, sedaj pa imajo tovornjaki prosto pot od starta do cilja, od mrzlega severa do vročega juga. Gretje ali pa klimo imajo seveda na voljo samo šoferji.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.