Staš Zgonik

 |  Mladina 6

Nedonosna biogoriva

V Lendavi še premišljujejo o smiselnosti gradnje tovarne biodizla

Načrtovana podoba lendavske tovarne biodizla

Načrtovana podoba lendavske tovarne biodizla

Številnim evropskim obratom za pridelavo biogoriv zaradi nedonosnosti grozi zaprtje. Iz Nemčije, največje evropske pridelovalke, ki na leto izdela približno polovico vsega v Evropi proizvedenega biodizla, so o zaprtju posameznih tovarn poročali že lani, zdaj pa naj bi jih zaradi odločitve nemške vlade, da z novim letom dodatno zviša davek na biogoriva, zaprli še več. Povpraševanje se je v Nemčiji zaradi zvišanja davka, pa tudi zniževanja zahtev po deležu biogoriv v porabi energentov precej zmanjšalo. Direktor nemškega združenja proizvajalcev biogoriv Johannes Lackmann je za agencijo Reuters povedal, da zaprtje grozi številnim, predvsem malim in srednje velikim obratom, ki nimajo možnosti izvoza na tuje trge. Zdaj nemške tovarne biodizla po njegovih besedah delujejo z manj kot 60 odstotki zmogljivosti. Ker so tudi številne druge države tako kot Nemčija začele zniževati zahteve po določenem deležu biogoriv v porabi energentov - predvsem zaradi ugotovitev množice raziskav, ki proizvodnjo biogoriv krivijo za naglo rast cen hrane -, se postavlja vprašanje, koliko je ta panoga sploh še donosna, posebno glede na trenutno izjemno nizke cene nafte, ki navsezadnje določajo tudi prodajno ceno biogoriv.
Ker tudi v Sloveniji načrtujemo tovarno biodizla - morala bi stati že lani, pa se je zavleklo pri pridobivanju gradbenega dovoljenja, saj je bilo to izdano šele pred kratkim -, nas je zanimalo, ali je projekt zaradi razmer na trgu morda ogrožen. Direktor podjetja Nafta-Biodizel Slavko Pivar je pojasnil, da se po Evropi zapirajo predvsem tovarne s starejšo tehnologijo, ki ne omogoča uporabe različnih vrst vhodnih surovin in temelji predvsem na uporabi oljne ogrščice, ki je med surovinami najdražja. »Tovarne, ki nimajo možnosti prilagajanja, v zadnjem času postajajo nerentabilne,« je dejal in opozoril, da tovarna, ki jo načrtujejo v Lendavi, temelji na naprednejši tehnologiji, ta pa omogoča večjo prilagodljivost, saj lahko uporablja tako rekoč vse vrste olj. Hkrati je povedal, da so se zaradi razmer, ki so nastale na trgu - finančna kriza, neugodno gibanje cen surovin in naftnih derivatov - odločili za dodatno analizo rentabilnosti načrtovanega obrata. »Ko bomo imeli vse podatke, se bomo odločili, kako naprej,« je dejal, ob tem pa poudaril, da Evropska unija v svojih direktivah kljub vsemu zahteva določen delež biogoriv v porabi energentov, zato se povpraševanje nikakor ne more povsem ustaviti. Po njegovih besedah bo tovarna zgrajena v 15 mesecih od začetka gradnje. »Začetek gradnje pa je odvisen od razmer na trgu in analiz, ki jih trenutno izvajamo. Za zdaj še nimamo namena, da bi projekt ustavili. Lahko pa bi začeli tudi iskati druge možnosti, kot so npr. druga generacija surovin, ki ne konkurirajo oljem, uporabnim v prehrani.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.