Borut Mekina

12. 2. 2009  |  Mladina 6

Jeretičeva nevroznanost

Bivši glavni PR-ovec SD ustanovil podjetje

Borut Pahor in njegov (nekdanji) PR-ovec Sebastjan Jeretič

Borut Pahor in njegov (nekdanji) PR-ovec Sebastjan Jeretič
© Matej Leskovšek

Sebastjan Jeretič, bivši glavni PR-ovec predsednika vlade Boruta Pahorja, o katerem je celo napisal knjigo Borut Pahor od partnerja do alternative, se seli v gospodarstvo. PR-storitve, ki jih je doslej ponujal Socialnim demokratom, bo poslej ponujal podjetjem. Ima že tudi prvo, potencialno stranko. Kot je potrdil, se o poslih dogovarja z državno Luko Koper oziroma s predsednikom njene uprave Robertom Časarjem, s katerim naj bi se poznala še iz časov, ko ga je Jeretič nadomestil na položaju vršilca dolžnosti direktorja komunalnega podjetja Okolje Piran, Jeretič pa je bil kasneje tudi član uprave tega podjetja.
Tukaj pa že lahko nastanejo težave. Jeretič namreč ohranja tesne stike s stranko Socialnih demokratov. In Časar, katerega pretekle posle pravkar pregledujejo državni revizorji, je gotovo skrajno zainteresiran za dobre odnose z vladajočimi. Pahor je zato že dobil poslansko vprašanje bivšega gospodarskega ministra Andreja Vizjaka, ali je združljivo in moralno korektno, »da vaši najtesnejši politični sodelavci kot zasebniki sodelujejo s podjetji v večinski državni lasti«.
A naše skrbi naj bi bile odveč, pravi Jeretič, saj se sam ne bo ukvarjal z lobiranjem. »Moj največji kapital ni dejstvo, da poznam ministre in predsednika, ampak, da poznam novinarje,« trdi. Zgodb, kot pravi, »a la Božidar Novak« ne bo ponavljal. Za samostojno pot se je odločil zato, ker je pred tem zaradi nenehne vožnje med Piranom in Ljubljano trpelo njegovo družinsko življenje. Kakšne so torej za Luko Koper prednosti novega Jeretičevega podjetja za stike z javnostmi?
Odgovor bo morda marsikoga presenetil. Jeretič bo podjetjem »svetoval iz strateškega komuniciranja«. Denimo, kako postaviti strateški okvir in kako lansirati sporočila. Organiziral bo tudi komunikacijske seminarje, kjer bo stranke učil nekaterih spretnosti. A pri tem ne bo ponudil le »top kakovostno storitev«, ampak bo uporabil tudi nekatere prijeme, ki prihajajo »iz Amerike«, v zvezi s tem je omenil »nevroznanost«. Zato se bo njegovo podjetje očitno tudi imenovalo Neuro PR.
Kaj je nevroznanost? Preberemo, da gre za razmeroma mlado vedo o načinu delovanja možganov. Ni še sicer čisto jasno, kako lahko s poznavanjem bio-kemičnih procesov v možganskem korteksu hkrati razvozlamo tudi skrivnost politike, a zato so tukaj strokovnjaki. So morda Socialni demokrati na parlamentarnih volitvah v resnici zmagali z nevronskimi manipulacijami? Jeretič pravi, da sam težko presodi, ali je njegovo obvladanje korporacijskega komuniciranja pripomoglo k zmagi Socialnih demokratov. Nazadnje pa le doda, da mu »mnogi neki pomen zato pripisujejo«.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.