Staš Zgonik

 |  Mladina 10  |  Politika

Negativno!

Računsko sodišče je potrdilo, kar smo že dolgo vedeli - gradnja predora Šentvid je vzorčen primer, kako predorov ne bi smeli graditi

Slavnostna otvoritev predora Šentvid

Slavnostna otvoritev predora Šentvid
© Borut Krajnc

Računsko sodišče je v sredo objavilo dolgo pričakovano revizijsko poročilo o gradnji predora Šentvid, ki se je od idejne zasnove do njene precej zapoznele izvedbe dodobra spremenil (polni priključek na Celovško cesto v predoru) in mastno podražil (z 41 na 123 milijonov evrov). Zato res ni čudno, da sta si obe v reviziji obravnavani ministrstvi, pa tudi Dars, prislužili negativno mnenje.
Ministrstvo za promet zato, ker je računsko sodišče ugotovilo, »da investicijska dokumentacija ni bila izdelana v skladu s predpisi, zato so bili podcenjeni investicijski stroški, metodološko sporen pa je bil tudi izračun družbeno-ekonomske upravičenosti polnega priključka. Ugotovljene pa so bile tudi pomanjkljivosti pri izvajanju nadzora nad DARS-om«.
Ministrstvo za okolje in prostor zato, »ker izdano gradbeno dovoljenje ni bilo v skladu z lokacijskim načrtom. Ugotovljeno je bilo, da so s tolerancami spremembe sicer res dopustne, vendar le, kadar se poiščejo tehnične rešitve, ki so z oblikovalskega, prometno-tehničnega ali okoljevarstvenega vidika primernejše. Ta pogoj ni bil izpolnjen«.
Dars pa zato, ker je »kršil predpise o javnem naročanju, saj je v uradnem listu objavila bolj zahtevne pogoje, kot jih je zahteval s spremembami in dopolnitvijo razpisne dokumentacije od ponudnikov, ki so prevzeli razpisno dokumentacijo«. To namreč pomeni, da je s pogoji v objavi javnega razpisa omejil možno število ponudnikov in s tem kršil načelo zagotavljanja konkurence med ponudniki. Kar se Darsa tiče, to še zdaleč niso bile vse kršitve. Prakso so nadaljevali tudi v porazpisni fazi, saj so »dve leti po sklenitvi pogodbe z izbranim izvajalcem sklenili sporazum o urejanju medsebojnih obveznosti in sprejeli obveznosti, ki niso bile več v okviru pogodbe in predmeta pogodbe, sklenjene na podlagi izvedenega postopka javnega naročila«.
Očitno je edini greh Ivana Zidarja v tem, da zna še kako dobro prepričati slovenske uradnike v kršenje predpisov. Prometni minister Patrick Vlačič se je na objavljeno poročilo odzval z napovedjo takojšnje zamenjave Darsovih nadzornikov, češ da morajo pač položaje v nadzornem svetu zasedati kompetentni ljudje, ki bodo kos izzivom. Kar se ugotavljanja kazenske odgovornosti posameznikov tiče, računsko sodišče nima pristojnosti, je pa po besedah predsednika sodišča Igorja Šoltesa svoje poročilo že predalo tožilstvu. Verjetno bo sicer težko ugotoviti, kateri od štirih prometnih ministrov, ki so se v času gradnje zamenjali na položaju, ali katera od treh uprav Darsa nosi največjo (kazensko) odgovornost. Je pa Šoltes poudaril, da je iz dokumentacije razvidno, da se je Dars kar nekaj časa upiral poskusom zviševanja cen in bil do leta 2006 še razmeroma uspešen.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.