Vanja Pirc

2. 4. 2009  |  Mladina 13

Zaradi kritik v novo službo

RTV se je odpovedala turnusnima urednikoma, ki sta opozarjala na problematiko honorarnih sodelavcev

V informativnem programu TV Slovenija je pred mesecem nastala peticija v podporo novinarjema in turnusnima urednikoma Martinu Tomažinu in Mateju Vončini. Grozilo jima je namreč, da bosta ostala brez dela samo zato, ker sta si upala biti kritična do pogodb o novinarskem delu, ki ju je z njima sklenila RTV Slovenija. Zapletlo se je, ker je nacionalna televizija honorarnim sodelavcem, torej tudi Tomažinu in Vončini, v podpis spet ponudila zgolj trimesečne pogodbe o sodelovanju, čeprav večina med njimi z RTV-hišo sodeluje že leta in ima tudi enake obveznosti, kot če bi bila redno zaposlena. Ključni razlog je seveda ta, da ima delodajalec s honorarnimi sodelavci bistveno manj stroškov, ker jih delovna zakonodaja ne varuje tako kot redno zaposlene, pa jim tudi lažje odpove pogodbo.
Tomažin, sicer vodja sekcije honorarnih novinarjev na RTV, in Vončina sta se torej uprla krivični pogodbi. Ob pomoči pravne službe Sindikata novinarjev Slovenije sta pripravila pripombe in jih skupaj z zahtevo, naj ju po večletnem honorarnem delu redno zaposlijo, poslala vodstvu RTV. A generalni direktor RTV Slovenija Anton Guzej jima je presenetljivo odgovoril, da jima naslednje pogodbe, ki bi morala začeti veljati 1. aprila, preprosto ne bodo več ponudili v podpis. V istem dopisu se jima je še zahvalil za dosedanje sodelovanje. Na RTV so odločitev pojasnili s tem, da bodo v prihodnje »prisiljeni zmanjšati število honorarnih sodelavcev«.
Je torej RTV turnusnima urednikoma nazadnje ponudila v podpis zadovoljivi pogodbi ali je začela odpuščati honorarce, pri čemer je vrata za začetek pokazala dvema izkušenima sodelavcema? Oba turnusna urednika sta s 1. aprilom zapustila RTV Slovenija. Guzej ni pokazal nobene pripravljenosti, da bi jima ponudil redno zaposlitev. Enemu izmed njiju ni v podpis ponudil niti dosedanje, trimesečne honorarne pogodbe. Kljub peticiji in tudi podpori sindikata se zanju ni zavzel niti odgovorni urednik informativnega programa Rajko Gerič, sicer nekdanji sindikalist.
Matej si zdaj išče novo službo, Martin pa jo je že našel. Na komercialni Info TV bo od druge polovice aprila skupaj z lastnikom televizije Vladom Voduškom soustvarjal oddajo Vroči stol.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.