Izključevanje “gradiva za odrasle”

Kaj lahko kupujejo in česa ne smejo kupovati

Spletna trgovina Amazon, osrednja globalna prodajalna knjig (in še številnih drugih izdelkov), se je pred dnevi znašla na udaru izjemno ostrih kritik, potem ko so se v vodstvu podjetja odločili za uvedbo svojevrstne cenzure. Tako rekoč čez noč so bile številnim knjigam odvzete oznake s prodajnim rangom - gre za številke, ki kupcem povejo, kako dobro se posamezne knjige prodajajo. Seveda to bistveno vpliva na njihovo nadaljnjo prodajo. Prodajno rangiranje je bilo opuščeno pri več tisoč knjigah z lezbičnimi ali gejevskimi naslovi (ne glede na njihovo dejansko vsebino), v istem košu pa so se znašle tudi številne knjige s heteroseksualno in splošno spolno vsebino in pa cela vrsta knjig o zdravju in medicini, ki se ukvarja s človeškim razmnoževanjem. Čistka je zajela več kot 57.310 naslovov. Britanski časopis The Guardian je v ponedeljek poročal, da pri Amazonu »očitno skušajo narediti sezname najbolj prodajanih knjig prijaznejše do vse družine«, kar je znan evfemizem za konservativnost.
Prvi, ki so protestirali proti čistki, so bili avtorji knjig, ki so izginile z omenjenih seznamov, sledila pa je spletna peticija za bojkot Amazona. Takoj jo je podpisalo 18.000 ljudi, po spletu pa so začeli krožiti jezni komentarji. »Knjiga Anarhistična kuharica je rangirana, Užitek seksa pa ne. Torej bi Amazon raje videl, da se naučite, kako izdelati napalm, kot pa, da se dobro poseksate,« je le eden izmed njih. Vodstvo podjetja se je na to odzvalo s pojasnilom, da je pri vsem skupaj šlo za »neprijetno napako pri katalogiziranju«, neprijetno napako pa so tudi popravili. Trditve nekega hekerja, da je on zakrivil »spodrsljaj«, niso želeli komentirati.
Kaj več Amazon ni želel pojasnjevati, o iskrenosti pojasnila pa lahko podvomimo. Ko je namreč pisatelj Mark Probst pisal Amazonu, ali imajo pri njih »kakšno kampanjo, s katero bi radi zatrli gejevsko literaturo«, so mu odgovorili, da »zaradi upoštevanja naše celotne potrošniške baze izključujemo gradivo za 'odrasle' iz nekaterih iskalnikov ter s seznamov najbolje prodajanih knjig«.
Oster odziv je bil vsekakor pričakovan. Že vrsto let poteka tiha cenzurna vojna, ki jo korporacije bijejo s potrošniki. Naomi Klein je v knjigi No Logo opisala, kako sta ameriški podjetji Wal-Mart in Blockbuster, ki imata v lasti verige prodajaln, s svojih polic umikali časopise, CD-je, DVD-je in drugo gradivo, če ni promoviralo družinskih vrednot, ki so v skladu s korporacijsko zaščitno znamko. Kaj je okusno in kaj ne, pa odloča zelo majhna skupina ljudi, ki sedi v vodstvu podjetja. In kjer imajo korporacije popoln monopol, tam nobena peticija in poziv k bojkotu ne pomaga več ...

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.