Deja Crnović

2. 7. 2009  |  Mladina 26

Deluje kot medij, čeprav to ni

Bi morale biti spletne strani političnih strank vpisane v razvid medijev?

Že nekaj časa se spletna stran nekoč vladne stranke SDS dejavno vključuje v medijski prostor s svojimi novicami, števci in z nepodpisanimi komentarji. O vabilu Janeza Janše na zaslišanje v zvezi s sumom izdaje tajnih podatkov smo bili na primer najprej obveščeni prav prek strankarske spletne strani, na kateri so objavili tudi samo vabilo, zraven pa ponudili še interpretacijo poziva. Tako sta bila prvi novici o pozivu na strani Slovenske tiskovne agencije že dodana komentar SDS in primerjava z dogodki iz leta 1988, ko je bil Janša osumljen podobne kršitve. Šele kasneje je STA objavila odziv policije in notranje ministrice Katarine Kresal, katere delo so v SDS označili za obračunavanje s političnimi nasprotniki.
Seveda se ob tem pojavlja vprašanje, ali so takšne spletne strani tudi mediji, saj uporabljajo enak jezik in način delovanja kot drugi, pravi mediji. Po 2. členu zakona o medijih mediji niso bilteni, katalogi in drugi nosilci objavljanja informacij, ki so namenjeni izključno notranjemu delu političnih strank. Za stran SDS bi sicer težko rekli, da je namenjena internemu obveščanju članov stranke, a vpis v razvid medijev je vseeno samostojna odločitev strank. Praviloma se te v Sloveniji za takšen korak ne odločajo. V razvid medijev sta vpisani zgolj spletni strani SD in Zares, pa tudi LDS namerava vpisati svojo spletno stran.
Dr. Tanja Oblak Črnič s katedre za medijske in komunikacijske študije na FDV meni, da se prva dilema pojavi že pri sami definiciji, kdaj je spletno mesto medij in kdaj ne, hkrati pa je vprašljiva tudi zakonodaja, za katero se zdi, da ne dohiteva tehnološke realnosti. »Težava je tudi na strani 'pravih' medijev, ki bi z negacijo ali ignoriranjem medijev, ki to niso, lahko jasno določili njihovo vlogo. S sklicevanjem nanje jim namreč podeljujemo kredibilnost.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.