Vanja Pirc

16. 7. 2009  |  Mladina 28

Inšpektor oglobil TVS in Geriča

Podjetje Ultra pa je vložilo tožbe zoper nekatere novinarje

Rajko Gerič v pogovoru z Jožetom Možino

Rajko Gerič v pogovoru z Jožetom Možino
© Borut Krajnc

Kmalu bosta minila dva meseca od izbruha afere Ultra, katere edini presežek je bilo razkritje, da je minister Gregor Golobič solastnik podjetja Ultra. Obremenilne informacije iz anonimke o nezavarovanih kreditih podjetja Ultra, o katerih je prva poročala Televizija Slovenija (TVS), doslej niso bile potrjene oziroma so se izkazale za netočne. Opozicija je kljub temu zahtevala ustanovitev preiskovalne komisije v zvezi s tem primerom.
Ne glede na to, kako se bo zgodba nadaljevala, se je začel te dni razpletati tisti del afere, ki je povezan s poročanjem medijev. Inšpektor za medije je oglobil javni zavod RTV Slovenija in odgovornega urednika informativnega programa TVS Rajka Geriča, ker TVS v oddaji Odmevi ni objavila popravka podjetja Ultra, ki se je nanašal na prvi prispevek o aferi Ultra. No, nacionalna televizija je popravek sicer objavila, a le deloma, zraven pa ga je tudi komentirala. Kot je ugotovil inšpektor, to ni bilo v skladu z zakonom o medijih, ki določa, da morajo biti popravki objavljeni v neokrnjeni obliki in v celoti. Nacionalna televizija bo morala plačati 2.086,46 evra, Gerič pa 417,29 evra globe.
Kot je povedal Gerič, so nad odločitvijo inšpektorja ogorčeni in se bodo nanjo pritožili. Najmanj nenavadno pa je, je dodal, da sodi inšpektorat pod pristojnost »kulturne ministrice iz stranke Zares« in da odločbo razumejo kot še enega od pritiskov, »da bi nas utišali pri postavljanju neprijetnih vprašanj«. Gerič vztraja, da niso objavili ponarejenih dokumentov o Ultri, »saj doslej niti en pristojni organ v državi tega ni dokazal«, obenem pa poziva Ultro k predložitvi »verodostojnih listin« o zavarovanju kreditov. Na inšpektoratu medtem vztrajajo, da so očitki neutemeljeni in da vse prijave obravnavajo enako.
Ultra se zaradi novinarskega poročanja o njenih domnevno nezavarovanih kreditih sicer ni obrnila le na medijskega inšpektorja, temveč tudi na novinarsko častno razsodišče, vložila pa je tudi nekaj tožb. Kot pravi njen direktor Gregor Breznik, se del tožb nanaša na (ne)objavo popravka, deloma pa gre za zasebne tožbe zaradi kaznivih dejanj zoper čast in dobro ime. Zoper koga so vložili tožbe, Breznik ni želel razkriti. Kot kaže, so med toženimi tudi avtorja prvega prispevka o aferi Ultra na TVS Matej Hlebš in Borut Janc ter njun nadrejeni Gerič. Med toženimi novinarji naj bi bil še Peter Jančič z Dela, ki mu Ultra očita, da naj bi bil pod psevdonimom napisal sporen članek za Slovenske novice. Jančič je očitke že zavrnil, kako jih bo uspelo Ultri dokazati, pa za zdaj ni znano.
V Ultri sicer razmišljajo tudi o odškodninskih tožbah, kot pravi Breznik, pa jih za zdaj še niso vložili niti v Sloveniji niti v ZDA in na Nizozemskem.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.