Nenavadne zahteve

Ko študentje letijo z enega servisa na drugega

Adria Airways je pred mesecem študentom, »ki letimo kot člani kabinskega osebja« (kot so se predstavili v anonimnem pismu, ki so ga napisali uredništvu), poslala nenavaden interni dopis. »V skladu s sklepom kolegija uprave z dne 16. 6. 2009 vas pozivamo, da se zaradi nadaljnjega sodelovanja z našo družbo včlanite v študentski servis Točka. Omenjeni sklep je obvezujoč in je bil sprejet zaradi sinergijskih učinkov poslovanja. Prosimo, da najkasneje do 3. 7. 2009 uredite vpis, da pridobite novo napotnico za delo.« Na dnu dopisa je bilo še navedeno: »Študentski servis vas bo nagradil s karto za brezplačno kopanje v Atlantisu.« Lepo, da so študentom ponudili nagrado, toda ti so bili ogorčeni, kar naj bi tik pred iztekom študijskega leta kljub veljavnim napotnicam menjali študentski servis. Ali jih k menjavi servisa podjetje res lahko prisili? Kaj bi se zgodilo s tistimi študenti, ki servisa ne bi želeli zamenjati?
Pri slovenskem letalskem prevozniku so pojasnili, da »Adria pri izboru ne diskriminira nobenega študenta, prav tako izbor študenta kot izvajalca del v Adrii ne more biti vezan na posrednika študentskega dela. Adria ima pa pravico, da v okviru svojih ukrepov tako racionalizacije poslovanja, tj. nižjih stroškov, kot tudi pridobivanja dodatnih prihodkov iz naslova ostalih dejavnosti izrazi preferenco do svojega poslovnega partnerja.« Ker smo dobili nejasen odgovor brez pravega pojasnila, smo vprašanja postavili še enkrat in drugi odgovor je bil malo drugačen. »K študentskemu servisu Točka je pristopilo 64 študentov, preostali študenti delajo do konca tega šolskega leta prek napotnic dosedanjega servisa.«
Očitno se je zgodila sprememba in sklep kar nenadoma vsaj za to šolsko leto ni bil več obvezujoč. Kako to? Možni sta dve razlagi. Morda so pri Adrii obvezujoči sklep omilili zaradi zanimanja medijev (poleg Mladine tudi spletni portal mojevro.si in časnik Finance). Druga razlaga pa se skriva v številkah. Kot navajajo v Adrii, pri njih »raznovrstna dela trenutno opravlja skupno 114 študentov«, k študentskemu servisu Točka pa jih je pristopilo samo 64. Verjetno vsi niso upoštevali zahteve delodajalca.
Lani jeseni je Adria Airways v reviji Študent objavila razpis za sezono 2008/09, v njem pa je med drugim navedeno: »Vabimo urejene, razgledane mlade, ki jim je v veselje delo z ljudmi, so psihofizično vzdržljivi in sposobni kritične presoje situacije ...« Če je torej tako in če študentje izpolnjujejo postavljene pogoje, potem bi res moralo biti vseeno, pri katerem servisu dobijo napotnico.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.