Urša Marn

3. 9. 2009  |  Mladina 35

Farsa na RTV Slovenija

Še eno imenovanje odgovornega urednika brez podpore kolektiva?

Odločil bo generalni direktor Anton Guzej

Odločil bo generalni direktor Anton Guzej
© Borut Krajnc

Multimedijski center RTV Slovenija, ki med drugim skrbi za spletno stran in teletekst RTVS, že tri leta nima odgovornega urednika s polnimi pooblastili. Namesto tega se kot po tekočem traku menjajo začasni vodje uredništva. Od avgusta to nalogo opravlja Igor Pirkovič, sicer pomočnik direktorja TVS. Konec junija je bil objavljen že šesti razpis za odgovornega urednika MMC, a tudi tokrat v razpisnem roku ni bil izbran nihče. Prijavilo se je pet kandidatov, v medijskem svetu pa so izmed njih znana tri imena: Kaja Jakopič, ki je pred Pirkovičem opravljala funkcijo vršilke dolžnosti odgovornega urednika MMC, novinar RTVS Vanja Vardjan in urednik notranjepolitične redakcije na STA Uroš Urbanija. Čeprav bi morali biti kandidati o izidu razpisa obveščeni v tridesetih dneh, se to še do danes ni zgodilo. Neuradno smo izvedeli, da sta Jakopičeva in Vardjan po predstavitvi novinarjem MMC dobila njihovo večinsko podporo, Urbanija pa le enega od devetih glasov. Kljub temu vse kaže, da bo imenovan prav on. Po statutu RTVS mnenje novinarskega kolektiva namreč ni zavezujoče, direktorja televizije in radia, torej Jože Možina in Vinko Vasle, pa lahko svojega favorita za odgovornega urednika izmed prijavljenih na razpis predlagata v imenovanje generalnemu direktorju RTVS. K temu predlogu mora dati soglasje tudi programski svet, ki se bo sestal konec septembra. Slišati je, da naj bi Možina in Vasle za odgovornega urednika predlagala Urbanijo, ki je bližji vodstvu RTV in tudi vodstvu programskega sveta, novinarski kolektiv pa naj bi predlagal Jakopičevo ali Vardjana. Odločilno besedo bo imel generalni direktor Anton Guzej in po naših podatkih je naklonjen Urbaniji. To sicer ne bi bilo sporno, če bi šlo za novinarja z dolgoletnimi izkušnjami in večinsko podporo kolektiva. A dejstvo je, da zaposleni v MMC Urbanije ne želijo za šefa, njegove medijske izkušnje pa so pičle. Na STA se je zaposlil pred dvema letoma v mandatu vlade Janeza Janše. Pred tem je služboval v lektoratu za slovenski jezik na rimski univerzi Sapienza, kamor ga je napotila ljubljanska Filozofska fakulteta, v Vatikanu pa je deloval kot turistični vodnik in od tam poročal za tednik Družina. Če bo Urbanija za odgovornega urednika MMC imenovan kljub nezaupnici kolektiva, bo to repriza že videnih zgodb iz preteklih let, ko so urednike imenovali v nasprotju z voljo novinarjev, zaradi česar je bila omajana kredibilnost uredniške funkcije. Spomnimo se dveh primerov: Borut Meško je bil za odgovornega urednika STA imenovan kljub negativnemu mnenju več kot 80 odstotkov kolektiva, Peter Jančič pa za odgovornega urednika Dela, čeprav je proti njemu glasovalo 87 odstotkov novinarjev, ki so se glasovanja udeležili. Na RTVS pravijo, da vsi kandidati izpolnjujejo razpisne pogoje. Toda pogoji so tako ohlapni, da vse skupaj meji na farso. Tako je na primer eden od pogojev poznavanje problematike RTV-dejavnosti, drugi pa obvladovanje vsebine in tehnologije novih medijev. Kdaj si je Urbanija takšne izkušnje pridobil, ni jasno, saj sam priznava, da je na nacionalni televiziji delal le med poletnimi počitnicami kot občasni honorarni sodelavec.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,9 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,9 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14,77 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.