Staš Zgonik

3. 9. 2009  |  Mladina 35

Kapitan Kopač

Kršenje predpisov v imenu urejanja razmer na Ljubljanici

Ljubljanica

Ljubljanica
© Borut Peterlin

Novinarska ekipa POP TV se je prejšnji teden na lep poletni dan skupaj s pristojnimi inšpektorji odpravila preverjat, kakšne so razmere, kar zadeva spoštovanje plovbnega režima na reki Ljubljanici. Na reki je dovoljena uporaba čolnov na vesla, nekatere javne službe pa so upravičene do uporabe majhnih motornih plovil. Izjema sta območji od mostu za vodovod v Črni vasi do zapornice na Ambroževem trgu in Grubarjevega prekopa, za kateri občinski odlok o določitvi plovbnega režima določa, da po njiju lahko plujejo tudi plovila za prevoz oseb in blaga, če izpolnjujejo pogoje iz uredbe, ki ureja uporabo plovil na reki Ljubljanici. Plovila morajo biti po tej uredbi vsaj formalno registrirana za dejavnost prevoza blaga in ljudi, njihova dolžina in širina ne smeta presegati 10 oziroma 5 metrov, ugrez pa ne sme biti večji od 60 centimetrov.
Ekipa inšpektorjev, ki se je sicer odločila, da tistega dne predvidenih kazni, ki so precej visoke, ne bo izrekala, je pričakovano ugotavljala, da predpise spoštuje le redko kdo. Inšpektorji so naleteli na kar nekaj neregistriranih plovil, ki so jih lastniki več kot očitno uporabljali za zasebne izlete. Med drugimi so kamere POP TV na enem od neregistriranih čolnov ujele tudi Janeza Kopača, zdajšnjega direktorja direktorata za energijo na ministrstvu za gospodarstvo, sicer pa okoljskega ministra med letoma 2000 in 2004. V času njegovega ministrovanja so bili sprejeti tako rekoč vsi zakonski predpisi, ki urejajo plovbo po Ljubljanici, zato bi se bolj težko izgovarjal, da zanje ni vedel.
Kopač je povedal, da za predpise seveda ve in da se zelo zavzema za ureditev razmer na Ljubljanici, »ki je prepolna neregistriranih čolnov in predvsem morskih čolnov, ki s plovbo po reki ne bi smeli imeti nič skupnega«. Za plovbo po reki, poudarja, je ključno, da ima čoln ravno dno. »Zato sva s kolegom Tomom Zupančičem, ki je sicer predsednik društva rečnih kapitanov (jaz pa član), ob pomoči projektanta bark Klemena Eržena razvila nov tip rečnega čolna, primernega za Ljubljanico. Naročila sva ga, a še ni končan. Izdelovalec ga je iz delavnice pripeljal na Ljubljanico, da bi preizkusili obnašanje čolna na vodi. Na poskusno vožnjo sva šla s projektantom Klemenom Erženom, zraven je bila še moja žena in prav takrat nas je 'ujela' kamera.« Zoprno. Kot sicer poudarja Kopač, se s tem čolnom, ki niti ni njegov, ne vozi, pa tudi s kakšnim drugim ne. Morda pa se bo to kmalu spremenilo. »Projektant mora pripraviti še potrebno dokumentacijo za registracijo, in ko bo čoln registriran za serijsko izdelavo, se bom verjetno s katerim od njih še zapeljal.« Želimo mu mirno in zakonito plovbo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.