Vanja Pirc

8. 10. 2009  |  Mladina 40

“Najhuje po letu 1990”

Vodstvo RTV se spet izmika odgovornosti

Jože Možina in Anton Guzej

Jože Možina in Anton Guzej
© Borut Krajnc

Kot kaže, se je vodstvo nacionalke končno zavedelo, da je informativni program TV Slovenija (TVS) v krizi. Do te ugotovitve ni prišlo že pred leti, ko se je izkazalo, da vsebinska in scenska prenova dnevnih informativnih oddaj, predvsem Odmevov, ni bila posrečena. Do te ugotovitve tudi ni prišlo, ko je v času največjega »uravnoteževanja« informativni program TVS v le nekaj mesecih zapustilo okoli 15 uveljavljenih novinarjev in voditeljev ter so tisti, ki so ostali, zaman opozarjali na nemogoče razmere v uredništvu. Do te ugotovitve je prišlo zdaj, leta pozneje, ko je Dnevnik po gledanosti poleg Popove oddaje 24 ur prehitela še rumena in kričaška oddaja Svet na Kanalu A.
Vodstvo RTV razlogov za programsko krizo sicer ne vidi v svojem delu. V programsko produkcijskem načrtu za leto 2010 so zapisali, da naj bi bili žrtev številnih političnih napadov in da naj bi ti v zadnjem letu postali tako neznosni, kot jih »javni medij po prvih demokratičnih volitvah leta 1990 še ni bil deležen«. Temu seveda niso dodali, da je bilo prav sedanje vodstvo RTV na položaje imenovano v skrajno spolitiziranem kontekstu in da je bilo prav sámo med tistimi, zaradi katerih je nastala peticija proti cenzuri in pritiskom, ki so jo novinarji množično podpisovali jeseni 2007. Zdaj ko se bliža sprejetje nove medijske zakonodaje, ki bi lahko zamajala njihove položaje, so očitno ugotovili, da se je najbolje braniti z očitki, ki so jih bili sicer deležni sami.
Kakorkoli že, na TVS so zdaj sklenili informativni program vrniti na pot nekdanje slave. To naj bi dosegli s temeljito prenovo osrednje informativne oddaje, generalni direktor pa naj bi zaradi tega ustanovil celo posebno službo. Na RTV pravijo, da ta še ni bila ustanovljena in da trenutno potekajo le neformalni pogovori o prenovi Dnevnika. Tudi sicer so z informacijami skopi, zato ni znano, kako obsežna bo njegova prenova, ali bo zajela tako formo kot sceno oddaje in koliko bo vse skupaj stalo. Po naših informacijah pa naj bi resno razmišljali tudi o tem, da bi v Dnevnik ponovno uvedli voditeljske pare.
Na RTV trenutno ne kujejo le programskih novosti, med katerimi naj bi bila še ena nova nanizanka, v kateri naj bi »pisano sestavljena družina« poskrbela za »neizčrpen vir humornih situacij«, temveč so se lotili tudi sprememb poklicnih meril in načel novinarske etike. Zanimivo je, da spremembe zadevajo le tisti del meril, ki se nanaša na kandidiranje ertevejevcev na politične funkcije. Tisti, ki bodo kandidirali na volitvah, po novem štiri leta ne bodo smeli opravljati uredniškega ali novinarskega dela v informativnih programih RTV. Če bodo izvoljeni, tega dela ne bodo smeli opravljati še štiri leta po prenehanju funkcije. Gre za pravila, ki jih je po neuspešni spomladanski kandidaturi na evrovolitvah na svoji koži že občutila dopisnica iz Trsta Mirjam Muženič, le da takrat še niso bila napisana in zato tudi ne veljavna.
V novih merilih pa se skriva še ena pomembna novost. Po novem naj bi v okvir sodelovanja v volilni kampanji štelo tudi moderiranje strankarskih zborovanj, kar pomeni, da Jasna Kuljaj, Boštjan Romih in Bernarda Žarn najverjetneje ne bodo več mogli voditi piknika SDS, sodelavci oddaje Hri-bar pa najbrž ne bodo smeli več nastopiti na shodu SD.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.