Borut Mekina

29. 10. 2009  |  Mladina 43

Poslanec Petek se je prebudil

A štiri leta prepozno

/media/www/slike.old/mladina/mpetek_b5.jpg

© Borut Peterlin

Poslanec SDS Miro Petek je na tiskovni konferenci posebej omenil »katastrofalen« padec slovenskih medijev na lestvici svobode medijev, ki jo vsako leto pripravijo novinarji brez meja. Na tej lestvici, ki jo organizacija pripravi na podlagi anket z novinarji, je Slovenija z lanskega 30. padla na letošnje 37. mesto, ki si ga deli s Poljsko.
Tuji mediji, kot denimo Economist, so sicer poročali o dveh incidentih, ki sta se zgodila v tem času. Eden je bil začetek pregona finskega novinarja Magnusa Berglunda zaradi obrekovanja, drugi pa »cenzura« časopisa Dnevnik v primeru Cerani. A Petek je na tiskovni konferenci poudaril, da padec in »berlusconizacija« slovenskih medijev potekata prav v času vlade Boruta Pahorja. Dejal je še, da bi bilo treba temeljito preučiti, koliko medijev v Sloveniji je odvisnih od oglaševanja podjetij v državni lasti in »koliko oblasti nevšečnim medijem so ti oglaševalci odškrnili oglase«. Kriza, je dejal, naj bi bila zgolj priročen izgovor.
Njegov predlog je seveda smiseln. Pri tem sploh ne preseneča, da se je nanj spomnil štiri leta prepozno in da berlusconizacije ni opazil v času vladanja svoje stranke. Primer: v času največje konjunkture, leta 2007, je denimo časopis Dnevnik objavil, da je samo zaradi neobjave že obljubljenih oglasov večinoma državnih podjetij izgubil približno 800 tisoč evrov prihodka, Mladini pa se je v tistem času, leta 2006 glede na leto 2005, prihodek iz oglaševanja zmanjšal za približno 190 tisoč evrov, glede na leto 2004 pa za kar 345 tisoč evrov.
V tem času se branost obeh časnikov ni zmanjšala. Hkrati s tem se je za več kot enkrat povečala vrednost oglaševanja v časopisu SDS Demokracija, med drugim prav zaradi državnih podjetij, Mobitela in Petrola ter tedaj še prijateljske Pivovarne Laško. Ravno tako ni bilo mogoče spregledati, da so v brezplačnikih, ki so v predvolilnem letu nastali v krogu SDS, oglaševala skorajda izključno državna podjetja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.