Vanja Pirc

 |  Mladina 45

Možinova manipulacija

Utemeljitve, zakaj TVS menda ne potrebuje posebne oddaje o delu varuha gledalcev in poslušalcev, pravzaprav ni

Miša Molk (za zdaj) brez oddaje

Miša Molk (za zdaj) brez oddaje
© Borut Krajnc

V časniku Žurnal24 so se nedavno razpisali o tem, ali bo na Televiziji Slovenija (TVS) zaživela posebna oddaja, v kateri bi lahko gledalci in poslušalci programov RTV Slovenija komunicirali z varuhinjo svojih pravic Mišo Molk. Ta je takšno oddajo po zgledu nekaterih drugih javnih radiotelevizij predlagala v prvem letnem poročilu, ki je izšlo spomladi. V njem je med drugim zapisala, da bi bila oddaja lahko samostojna ali oblikovana kot krajša rubrika znotraj kakšne druge oddaje, vodila pa bi jo varuhinja ali pa tudi kdo drug.
A takšne oddaje, kot kaže, na TVS še lep čas ne bo. V omenjenem članku navdušenja nad pobudo nista pokazala niti direktor RTV Slovenija Anton Guzej niti direktor TVS Jože Možina. Slednji je odločitev podkrepil z izjavo, da v »lanski obširni raziskavi med željami naših gledalcev in poslušalcev ni bilo želje po takšni oddaji, domnevam, da zato, ker želijo imeti z varuhinjo neposreden stik«. Dodal je, da bodo, če bodo gledalci takšno oddajo vseeno želeli, v prihodnje razmislili tudi o tem predlogu.
Raziskava, ki jo je omenil Možina, je vsekakor vredna pozornosti. Kot so pojasnili na RTV, gre za Raziskavo o ugledu in verodostojnosti Radiotelevizije Slovenija ter o pričakovanjih gledalcev in poslušalcev, ki jo je RTV pred slabim letom opravila v sodelovanju s podjetjem Interstat. Koliko so odšteli zanjo, na RTV ne želijo razkriti, povedali pa so, da so jo opravili s telefonskim anketiranjem na vzorcu 1007 oseb, pa tudi s terenskim anketiranjem na vzorcu 120 oseb. Izsledki so pokazali, da si gledalci želijo več sprostitvenih vsebin, kot so filmi, nadaljevanke in nanizanke, zabavne in razvedrilne oddaje, pa tudi več dokumentarnih in poljudnoznanstvenih oddaj. Do teh ugotovitev so prišli tako, da so anketirance vprašali, katere vsebine pogrešajo oziroma kakšnih vsebin si želijo.
Vprašanja, postavljena v tej veliki raziskavi, so bila torej zelo splošna. Takšni so bili tudi ponujeni odgovori, med katerimi so izbirali anketiranci. To pomeni, da anketirancev niso spraševali po konkretnih oddajah. Vprašanja, ali si morda želijo oddaje, prek katere bi bili v stiku z varuhinjo, v raziskavi ni bilo. Tudi če bi raziskavo zastavili konkretneje, tega vprašanja skoraj zagotovo ne bi bilo v njej. Raziskava je potekala decembra in januarja, Molkova pa je pobudo za takšno oddajo dala šele nekaj mesecev pozneje.
Možina si je torej s tem, ko je povezal raziskavo in »varuhinjino« oddajo, privoščil očitno manipulacijo. Vprašanje pa je, ali bi to storil tudi, če varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev ne bi bila Miša Molk. Znano je, da sta z Molkovo v sporu že, odkar je ta konec lanskega leta zaradi umestitve telenovele v termin večernih risank prvič javno kritizirala njegovo delo. Kot je sama že večkrat povedala, ji je dal Možina takrat vedeti, da bi morala, čeprav je njena funkcija neodvisna, delovati v soglasju z vodstvom RTV.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.