Staš Zgonik

19. 11. 2009  |  Mladina 46  |  Družba

Cestni razbojniki

Slika je simbolična

Slika je simbolična
© Blaž Šunta

Zdi se, da so slovenski mediji, kar se vožnje pod vplivom alkohola tiče, končno začeli izvajati politiko ničelne tolerance. Prej je bila nesreča, ki jo je zakrivil pijan voznik, sicer pomembna, tragična in šokantna novica, a je bila že naslednji dan večinoma pozabljena, letošnji dogodki in pritisk civilne družbe pa so jih vendarle prepričali, da morajo tudi oni dejavno prispevati svoj delež k demonizaciji takega početja.
Po besedah predsednika zavoda Varna pot Roberta Štabe je sicer pot do tja še dolga, saj smo v Sloveniji za zdaj na stopnji, ko iščemo osebno odgovornost. »Vinjen voznik pri nas čez čas postane sam žrtev in se ljudem smili, hkrati pa tudi sposobni odvetniki alkohol s pridom izkoristijo kot olajševalno okoliščino.« Prav po zaslugi zavoda (ob znatni pomoči medijev in voznikov, ki so skrbeli za tako rekoč vsakodnevne »demonstracije« problema) se je vnovič zganila tudi država. Ministrica Katarina Kresal ter ministra Patrick Vlačič in Aleš Zalar so nedavno napovedali sveženj sprememb zakonodaje, ki naj bi ob splošnem izboljšanju prometne varnosti pripomogel tudi k zmanjšanju števila pijanih voznikov na cestah. Med drugim naj bi vinjeni vozniki za določen čas ostali brez vozniškega dovoljenja, vnovična vožnja pod vplivom alkohola pa bi bila samodejno obravnavana kot kaznivo dejanje. Prav tako naj bi razmislili o zaostritvi definicije kaznivega dejanja predrzne vožnje. Zdaj je ta opredeljena kot kombinacija različnih prometnih prekrškov, npr. izsiljevanje prednosti ob dvakratni prekoračitvi omejitve hitrosti ali pa prehitevanje čez polno črto ob dvakratni dovoljeni koncentraciji alkohola v krvi. Policisti so letos po tem členu kazenskega zakonika (324.) vložili 38 ovadb.
Ministrica za notranje zadeve Katarina Kresal sicer opozarja, da ti ukrepi ne bodo dovolj. »Do neke mere represija učinkuje, potem pa ne več. Nikakor ne more biti dovolj samo iskanje vedno novih kaznivih dejanj, novih prekrškov in zviševanje kazni, bistveno je, da se začne ukrepati na ravni družbe kot celote, da se začnemo ukvarjati z odnosom voznikov do vožnje ...« Takšnega zaostrovanja, za kakršno so se odločili na Kitajskem, tako vseeno ne moremo pričakovati. Tam so letos pijanega voznika, ki je v nesreči ubil štiri ljudi, obsodili celo na smrt, pozneje pa »samo« na dosmrtno ječo. So se pa Kitajci domislili tudi smiselnejšega ukrepa - po novem bodo prekršek prav tako storili potniki, ki bodo sedli v avto, katerega voznik bo pijan. Pri nas pa niti drugih naprednih možnosti, kot je vgradnja t. i. alcolockov (naprav, ki vožnjo dovolijo šele po dokazani treznosti) v avtomobile voznikov, ki so jih zalotili pijane, za kar so se nedavno odločili v Kaliforniji, ministrica za zdaj ne predvideva. »Ko bo označevanje vožnje pod vplivom alkohola za zavrženo dejanje sprejeto kot splošna družbena vrednota, ko te bo družba izločila, če se boš pijan usedel za volan, bomo lahko sprejemali naprednejše ukrepe. Dokler tega ne bo, se bo težko kaj premaknilo,« pravi Kresalova.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.