Deja Crnović

 |  Mladina 51

Zmaga kot upor proti bitkam talentov

Skupina Rage Against the Machine je božična zmagovalka Velike Britanije

Glasbene lestvice v Veliki Britaniji vrhunec dosežejo v božičnem času, ko se prodajne številke pomnožijo in tekma za prvo mesto na lestvicah na božični dan postane bitka. Gre za pravi mali kulturni fenomen, ki je svoje mesto dobil tudi v filmski uspešnici iz leta 2003 Pravzaprav ljubezen, kjer se ena od zgodb vrti okoli bitke za božično prvo mesto med ostarelim rokerjem in fantovsko skupino Blue.
Zato se je letos zdelo, da življenje posnema fikcijo, ko so se na prvo mesto povzpeli kalifornijski pionirji novega metala Rage Against the Machine, prav nič tipični božični zmagovalci, glede na to, da so zadnje štiri bitke praviloma dobili tisti, ki so zmagali na britanskem natečaju X-Factor, nekakšnem Pop-Starsu izpod peresa Simona Cowella.
Vendar zmaga skupine Rage Against the Machine ni naključna, saj gre za uspeh dobro orkestrirane akcije, ki sta jo na Facebooku in Twitterju začela zakonca Tracy in Jon Morter. Njuno začetno sporočilo je bilo preprosto: »Ste siti tega, da je zmagovalec karaok Simona Cowella božični zmagovalec lestvic? Tudi jaz. Kdo je torej za množično nakupovanje komada Killing in the name of od 13. decembra v znak protesta proti monotoniji X-Factorja?« Našla sta približno 950.000 somišljenikov na Facebooku, javno pa so ju podprli tudi zvezdniki, kot so Dave Grohl, Paul McCartney, Muse, The Prodigy, Stereophonics, John Lydon, BBC-jeva Radio 1 in 5 Live ter celo zmagovalec X-Factorja 2004 Steve Brookstein.
Skupina Rage Against the Machine je komad zaigrala na BBC-jevem Radiu 5 Live, in čeprav so ji ga delno cenzurirali, se je članom skupine vseeno uspelo štirikrat zadreti: »Fuck you I won't do what you tell me« oziroma »Jebite se, ne bom počel, kar mi boste rekli,« nato pa naznaniti, da bodo zaslužek od prodaje namenili v dobrodelne namene, in sicer za organizacijo Shelter, ki skrbi za brezdomce. Več kot 80.000 funtov so tej dobrodelni organizaciji namenili tudi njihovi oboževalci.
Komad, ki so ga sicer izdali na albumu Rage Against the Machine leta 1992, je takrat zasedel 25. mesto na britanski lestvici singlov, 17 let kasneje pa je predvsem s pomočjo prodaje prek iTunesa premagal zmagovalca X-Factorja Joeja McElderryja. Organizatorja akcije sta to omejila zgolj na božični teden, tako da bo McElderry lahko teden kasneje vseeno slavil zmago na lestvici in tako ne bo doživel travme, ker bi bil edini zmagovalec X-Factorja, ki ne bi prišel na prvo mesto lestvic.
Sicer pa so zadnja leta Britanci doživeli že kar nekaj zabavnih božičnih bitk. Leta 2000 je zmagal Bob the Builder, v Sloveniji bolj znan kot Mojster Miha, s pesmijo Can we fix it (Bomo zmogli), leta 1998 pa sta bitko za prvo mesto bila skupina The Spice Girls s pesmijo Goodbye in junak iz risane serije South Park Chef s komadom Chocolate Salty Balls. The Spice Girls so prodale 380.000 izvodov, 5000 več kot animirani kuhar, in zmagale.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.