Urša Marn

20. 5. 2010  |  Mladina 20

Promocija, da te kap

Kako se z maskoto - belim konjem - smešimo v tujini

Feelipo na ulicah Barcelone

Feelipo na ulicah Barcelone
© Slovenska turistična organizacija

Medtem ko premier Borut Pahor Kobilarno Lipica razglaša za sramoto slovenskega turizma, na območju kulturnega spomenika najvišje kategorije pa napoveduje širitev igrišča za golf, so se v Slovenski turistični organizaciji odločili, da bodo Slovenijo na španskem in britanskem trgu promovirali prav z lipicancem. Da bi pritegnili pozornost čim več potencialnih gostov, so namesto klasičnega oglaševanja v tiskanih in spletnih medijih izbrali gverilski poulični marketing.
Gre za nekonvencionalno oglaševalsko metodo, s katero naj bi dosegli maksimalen učinek z minimalnim vložkom. Osrednji lik promocijske akcije je beli konj, lipicanec, poimenovan Feelipo (v angleški različici Feel Love), ki naj bi s svojim »živahnim in zabavnim korakom« zbujal pozornost mimoidočih na ulicah Barcelone, Madrida, Londona in Manchestra, štirih evropskih mest, od koder Adria Airways skrbi za neposredno letalsko povezavo s Slovenijo. Seveda ne gre za pravega, živega lipicanca, pač pa za maskoto, ki s poskakovanjem po ulicah evropskih mest prej spominja na kak lik iz filma Borat kot pa na nekaj, kar bi v Slovenijo lahko pritegnilo množice tujih gostov. V Slovenski turistični organizaciji pravijo, da so se za lipicanca odločili, ker je nastal s križanjem z andaluzijskim konjem in je tako »bratranec andaluzijskega konja«, s čimer naj bi pritegnili španske goste, pa tudi zato, ker je bil angleški kraljici pred dvema letoma ob obisku Kobilarne Lipica simbolično podarjen eden najboljših lipicanskih žrebcev, zaradi česar naj bi imel lipicanec poseben pomen za britanski trg. Čeprav ni dvoma, da je lipicanec slovenski simbol, se postavlja vprašanje, ali je ob vseh lepotah, ki jih premore država, slab ponaredek lipicanca res najboljša vaba za tuje goste. Pomanjkljivosti se očitno zavedajo tudi organizatorji promocijske akcije, saj se sicer ne bi odločili še za dve nagradni tekmovanji. Vsi, ki se bodo v času akcije fotografirali z maskoto, belim konjem, in fotografijo objavili na posebej v ta namen vzpostavljeni spletni strani na facebooku, se bodo lahko potegovali za teden dni počitnic v Lipici. S tednom počitnic v Sloveniji pa bo nagrajen tudi zmagovalec tekmovanja za najizvirnejši potopis s potovanja po naši državi. V poulično promocijo so v vsakem od mest vključeni trije lokalni igralci (dva v konju in spremljevalec, ki mimoidočim deli razglednice z motivom lipicancev in jih seznanja s podatki o Sloveniji) ter tri osebe, ki skrbijo za izvedbo celotne akcije. Slovensko turistično organizacijo bo akcija stala 28.600 evrov neto, kar sicer ni pretiran strošek, a le, če bo prinesel želene rezultate, torej povečan obseg prenočitev gostov iz Španije in Velike Britanije. Za zdaj kakšnega posebnega navala ni opaziti, res pa je, da se je akcija šele dobro začela.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.