Tjaša Zajc

 |  Mladina 21

Igračkanje na internetu

Kakšen vpliv imajo spletne oglasne igre na otroke?

Zakaj bi otroci prosti čas preživljali zunaj, če lahko igrajo igre na računalniku? In zakaj ne bi namesto računalniških iger, ki jih kot programe naložimo na trdi disk, uporabljali spletnih iger, ki so navadno zastonj in hitro dostopne?
Med spletnimi igrami pa najdemo tudi oglasne igre, ki jih industrija uporablja kot obliko tržnega komuniciranja. Te postajajo vse pomembnejša oblika tržnega komuniciranja, saj niso tako neposredne kot oglasi. Kakor pravi dr. Tanja Kamin s Fakultete za družbene vede: »Če ljudje vedo, da je neko sporočilo oglas, bodo vsebino procesirali kot prepričevalno sporočilo. Če ne vedo, da je sporočilo oglas, ga bodo obravnavali manj kritično, z manj obrambe.«
V primerjavi z drugimi oblikami tržnega komuniciranja spletne igre potrošnike ob oglaševalcu zadržijo dlje časa. Kaminova pri tem opozarja, da je pogosto »za ''oglaševalca'' pomembnejše to, da igralec na strani pusti podatke o sebi, kot da preživlja čas z znaki blagovne znamke. Kadar so to otroci, postane ta vidik spletnih iger, zbiranje osebnih podatkov, zelo sporen.« Če ima oglaševalec točne podatke o svoji publiki, laže opravlja nadaljnje tržne raziskave. Dober primer uporabe podatkov je Facebook, kjer uporabnik na svojem profilu prejema oglase, ki so blizu temu, čemur pripisuje večji pomen. Diplomantka FDV Neža Lavrenčič je lani napisala diplomsko nalogo, v kateri je obravnavala oglasne igre kot orodje za trženje hrane za otroke. Ugotavlja, da otroci na vsakem koraku naletijo na oglase in druga raznolika, zanimiva, barvita, glasbeno in vizualno obogatena tržnokomunikacijska orodja, s katerimi jim želijo prodati mamljivo in večinoma nezdravo hrano.
Vendar spletne oglaševalske igre nimajo nujno le negativnih učinkov na publiko. Živilska industrija bi lahko postala promotor in spodbujevalec zdravega načina življenja otrok, če bi pripravljala izobraževalne oglasne igre. Lavrenčičeva: »Poleg primarne razvedrilne funkcije bi morale otroke na zabaven, zanimiv način opozarjati, obveščati in učiti tudi glede zdrave, pravilne prehrane ter uporabiti več racionalnih apelov namesto zavajajočih emocionalnih apelov.«
A drugo vprašanje je, koliko je do tega oglaševalcem in njihovim naročnikom.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.