Tjaša Zajc

 |  Mladina 22

Veliko evrov, malo glasbe

Čas bi bil, da se Slovenija umakne s tekmovanja za pesem Evrovizije

Nastop favoritov iz Slovenije

Nastop favoritov iz Slovenije
© Giel Domen / EBU

Že tretje leto zapored slovenski tekmovalci na Evrosongu niso prišli niti v finale. Za ta neuspeh je RTV Slovenija letos odštela več kot 300.000 evrov: 156 tisoč evrov so znašali stroški Eme, predračun za nastop Ansambla Žlindra in Kalamari v Oslu pa je znašal 150 tisoč evrov. Vprašamo se lahko, ali ne bi bilo smiselneje, da bi RTV ta sredstva namenila za kaj drugega. Navsezadnje se je udeležbi na Pesmi Evrovizije odpovedalo več držav: letos so bile to Andora, Češka, Črna gora in Madžarska.
Iz službe za odnose z javnostjo RTV Slovenija odgovarjajo, da je, čeprav so z Evrosongom povezani predvsem stroški, to »največji dogodek evropskega šovbiznisa, ki ga organizira EBU (Evropska radiodifuzna zveza), katere članica je tudi RTV Slovenija. Vsako leto si ga ogleda nad sto milijonov gledalcev po vsem svetu.« Tudi v Sloveniji je bila letos gledanost visoka: drugi predizbor, na katerem se je predstavila naša država, je »spremljalo 296.000 gledalcev, starih več kot 10 let, oz. 43-odstotni delež vseh gledalcev televizije v času oddaje«.
Pa vendar, po poročanju britanskega časnika Guardian je Pesem Evrovizije tekmovanje, ki iz leta v leto postaja večji finančni zalogaj in prava logistična mora za organizatorje. Lani je Moskva, ki je bila gostiteljica tekmovanja, porabila 27 milijonov evrov, zadnja poročila o letošnjem izboru za pesem Evrovizije pa kažejo, da je bila vrednost produkcije od 25 do 30 milijonov evrov. Ravno zato se, kot piše Guardian, pojavljajo govorice, da nekatere države na tekmovanje namerno pošiljajo pesmi, ki ne morejo zmagati. S tem si prihranijo veliko stroškov.
Sloveniji se za zmago ni treba bati, stroški in slab ugled pa vseeno ostajajo. Naša letošnja tekmovalna pesem se je na stavnicah vztrajno pojavljala na zadnjem mestu, a nazadnje ni bilo tako hudo. Na predizboru je Narodnozabavni rock zasedel predzadnje mesto. O pesmi, ki je kombinacija rocka in narodnozabavne glasbe, je Guardian zapisal, da gre za »idejo, za katero sprva misliš, da ne bo delovala, ko pa jo postaviš na oder, ugotoviš, da je še slabša, kot si pričakoval«. Ali bo to dovoljšen razlog, da bomo nehali sodelovati na tekmovanju za pesem Evrovizije, bo odločal novi programski svet RTV.
Neudeležba ne bi bila nič novega. Slovenija se tekmovanja za pesem Evrovizije ni udeležila leta 1994 in 2000, vendar ne po svoji izbiri. »Obakrat je prireditev potekala samo en večer, zato je bilo število nastopajočih udeleženk omejeno. V skladu s pravili Pesmi Evrovizije se Slovenija ti dve leti ni uvrstila na tekmovanje,« pojasnjujejo na RTV.
Mogoče bi se morali udeležbi naslednjič prostovoljno odpovedati, kot je to storila Češka, potem ko je tri leta zapored dosegla slabe izide. Lani si njena tekmovalna pesem ni prislužila niti ene točke, naša jih je letos zbrala skromnih šest.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.