Borut Mekina

 |  Mladina 26

Prepametni telefoni

Naprave, ki podjetjem sporočajo vašo lokacijo

Z razvojem sodobnih tehnologij postaja svetost osebnih podatkov relikt preteklosti. A čeprav smo se z odtekanjem fotografij, imen, rojstnih podatkov in drugih podrobnosti že sprijaznili, se z odtekanjem lokacijskih podatkov, torej informacij o tem, kje kak trenutek smo, še nismo. Do sedaj.
Ta mesec je kalifornijsko podjetje Apple izdalo četrto generacijo svojega priljubljenega telefona - iPhona. Pri tem je uporabnikom ponudilo tudi spremenjeno politiko zasebnosti; po novem naj bi se uporabnik telefonskih storitev strinjal, da Applu in drugim podjetjem dovoli »zbiranje in shranjevanje lokacijskih podatkov«. Poenostavljeno to pomeni, da bodo podjetja, ko boste uporabili kako storitev (si ogledali spletno stran, reklamo), vedela, kjer ste bili takrat. Isto pravilo se sedaj uveljavlja tudi pri drugih ponudnikih vse bolj razširjenih t. i. pametnih telefonov. Denimo na podlagi Googlovega operacijskega sistema Android.
Andrej Tomšič, namestnik informacijske pooblaščenke, odgovarja, da gre pri Applu in Googlu za zasebni podjetji, za kateri zaradi teritorialne veljave zakonodaje določbe naše zakonodaje o varstvu osebnih podatkov ne veljajo. Prav tako ni popolnoma jasno, ali so taka podjetja dolžna spoštovati pravila članic EU, ki so veliko strožja od pravil, veljavnih v ZDA. V Evropi bi denimo Apple moral posameznika pred pridobitvijo privolitve v obdelavo osebnih podatkov seznaniti s tem, kdo zbira njegove podatke, za kakšne namene bodo ti uporabljeni in komu bodo posredovani. Poleg tega se po evropskih standardih za dejansko privolitev posameznika šteje le prostovoljna izjava volje, da se nekateri posameznikovi osebni podatki lahko obdelujejo. Apple ali Google bi morala ta strožja pravila upoštevati, če imata opremo za obdelovanje osebnih podatkov na območju EU. Če pa te opreme nimata na območju EU, opozarjajo v uradu informacijske po-oblaščenke, se morajo uporabniki vsaj zavedati, komu in kdaj bodo v zameno za uporabo kake storitve ali opreme zaupali svoje podatke.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.