Teptanje kosovskih medijev

Kako se je Telekom Slovenije znašel v poročilu organizacije Novinarji brez meja

Novinarji, ki poročajo o organiziranem kriminalu na Kosovu, vojnih zločinih Osvobodilne vojske Kosova v preteklosti in korupciji v državnih institucijah, so pogosto deležni groženj s smrtjo. Na lestvici medijske svobode v svetu, ki jo objavlja organizacija Novinarji brez meja (NBM), se je Kosovo leta 2008 uvrstilo na 58. mesto, lani pa je nazadovalo na 75. mesto.
Novinarje in medijske hiše pa skušajo utišati tudi drugače. Takšen je primer zasebne neodvisne televizijske postaje Rrokum TV, ene izmed redkih, ki v programu zagotavljajo poglobljene analize političnih razmer v državi in postavljajo številna, za vlado neprijetna vprašanja. Toda še nedavno uspešna televizijska postaja je danes tik pred finančnim propadom. Zakaj? Rrokum TV je zadnje leto izgubila večino gledalcev; povedano drugače, ne doseže jih več. Razlog je v tem, da je največji kosovski telekomunikacijski ponudnik Ipko nehal zagotavljati storitve tej televiziji pod pretvezo, da »zaradi tehničnih težav« začasno ne more prenašati njenega programa. To je bilo 1. aprila lani. Mednarodna organizacija NBM se v posebnem sporočilu sprašuje: »Kdo lahko verjame, da ima Ipko tehnične težave že več kot eno leto in da se te nanašajo zgolj na eno televizijsko postajo?«
Zanimivo je, da je kosovski telekomunikacijski ponudnik od leta 2006 v večinski lasti Telekoma Slovenije. Od tam odgovarjajo, da je »Ipko televizijski signal postaji Rrokum TV izključil v skladu z medsebojno pogodbo, v kateri je bilo opredeljeno, da se pogodba prekine, če se spremeni tehnična platforma Ipka,« torej z »analogne na digitalno TV«.
Gre za zavajanje. Nikjer v tristranski pogodbi med Ipkom in Rrokum TV to ni zapisano. Piše pa, da bo sklenjena pogodba veljala pet let, da bo »Ipko prevzel nase vse tehnične ter organizacijske ukrepe za zagotavljanje visoko kakovostnega predvajanja programa Rrokum TV«, obe stranki pa sta se tudi zavezali k šestmesečnemu odpovednemu roku pogodbe. Rrokum TV zdaj zaradi kršitve odpovednega roka toži Ipko in sodni epilog bo znan v prihodnjih mesecih.
Mednarodna novinarska organizacija, ki se je vključila v iskanje rešitve za Rrokum TV, navaja, da so se vsi poskusi vzpostavitve dialoga z Ipkom izjalovili. »Poleg pogodbenih obveznosti do Rrokum TV ima Ipko ključno odgovornost za varovanje medijskega pluralizma. Od novega glavnega delničarja Telekoma Slovenije smo pričakovali konstruktivnejši odnos, ki bi bil v skladu z evropskimi demokratičnimi standardi.«

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.