Vanja Pirc

15. 7. 2010  |  Mladina 28

Laščani kot “nekaj najslabšega”

Kako je donedavni odgovorni urednik Dela po zamenjavi službe obračunal z nekdanjimi šefi

Darijan Košir (na desni) še v času urednikovanja na Delu v družbi prijateljev Pivovarne Laško: Pierpaola Ceranija in Andrijane Starine Kosem

Darijan Košir (na desni) še v času urednikovanja na Delu v družbi prijateljev Pivovarne Laško: Pierpaola Ceranija in Andrijane Starine Kosem
© Borut Krajnc

Pivovarna Laško je nedavno sporočila, da prodaja večinski lastniški delež v časopisni hiši Delo in da se bo po več letih »ukvarjanja« z mediji v celoti posvetila svoji osnovni dejavnosti, pridelavi pijač. Novica poznavalcev ni presenetila, saj je odločitev predvsem posledica finančnih težav, v katerih se je pivovarna znašla zaradi izčrpavanja, ki so si ga v želji po čim višjih dobičkih privoščili njeni »tajkunski« lastniki.
Čeprav Laščani z napovedanim umikom iz Dela niso presenetili, so si v zadnjih letih ustvarili imidž tako razvpitih lastnikov te časopisne hiše, da je njihova napoved pričakovano požela številne odzive. Enega zanimivejših je prispeval donedavni odgovorni urednik časnika Delo Darijan Košir, ki je na spletni strani Razglej.se medijskega lastnika v podobi Pivovarne Laško označil kot »nekaj najslabšega, kar se je slovenski časopisni industriji - Delu pa še posebej - sploh lahko zgodilo«. Umik Laščanov iz Dela je zato »najboljša novica za vse v kar dolgem časovnem loku«. Košir je ob tem opozoril, da se utegne pri prodaji Dela zgoditi podobno kot pri nedavni prodaji časnika Večer, ki so ga Laščani prodali povsem neznanemu lastniku brez izkušenj z mediji, a vseeno verjame, da »'višje sile' podobnega izleta ne bodo več dovolile« in da Laško ne bo »nikoli več lastnik osrednjega slovenskega dnevnega časopisa«.
Koširjeva kritika na račun Laščanov je upravičena; navsezadnje so novinarji Dela več let opozarjali na to, kako slabe medijske lastnike ima njihova časopisna hiša. Zanimivo pa je, da je Košir manevriranje Pivovarne Laško skoraj ves čas opazoval z najvišjega uredniškega položaja. V času, ko so Laščani kot lastniki v Delu prevzeli absolutno oblast, je bil njegov odgovorni urednik. Ta položaj je imel tudi leta 2006, ko so se Laščani odločili za odkrito »kolaboracijo« z Janševo vlado, ki je nekaj časa Delo politično obvladovala. Takrat je odgovorni urednik Dela sicer postal Peter Jančič, a Košir je ostal njegov namestnik. Po kratki epizodi Janeza Markeša na čelu Dela se je Košir junija 2008 spet vrnil na položaj odgovornega urednika, na katerem je ostal vse do marca letos, ko so lastniki za njegovo naslednico izbrali Romano Dobnikar Šeruga.
Zdaj se od Delove stolpnice, ki ji pravijo črna vdova, ne poslavljajo le Laščani. Nedavno se je od nje poslovil tudi Košir, saj ga je vlada maja imenovala za v. d. direktorja vladnega urada za komuniciranje. Morda je tudi zaradi novih šefov zdaj lahko do pivovarjev tako neprizanesljiv.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.