Urša Marn

30. 9. 2010  |  Mladina 39

Boj za referendum

Se Pošta Slovenije obnaša po podjetniški ali politični logiki?

Težko zbiranje podpisov

Težko zbiranje podpisov
© Borut Peterlin

Pošta Slovenije je pred dnevi s precej čudnimi argumenti zavrnila pošiljanje letakov, s katerimi ljubljanske civilne iniciative meščane vabijo k podpisu pobude za referendum o novem prostorskem načrtu Ljubljane. »Čeprav v civilnih iniciativah nimamo denarja, smo se zaradi medijske blokade odločili seči v žep in plačati razpošiljanje letakov,« so zapisali pobudniki referenduma. Toda ko so 21.600 letakov dostavili na pošto v Mestni log in hoteli plačati po uradnem ceniku (razpošiljanje bi jih stalo 1312 evrov), jim je uslužbenka pojasnila, da mora njihovo pošiljko odobriti uprava v Mariboru. Čez približno uro so jim sporočili, da letakov ne morejo dostaviti, ker naročnik ni znan, pa čeprav na letakih jasno piše, da gre za civilne iniciative Ljubljane, kot kontaktna oseba pa je navedena Marinka Kurilič iz civilne iniciative Tržnice ne damo. Pozneje so se na pošti izgovarjali, da na letakih ni spletnega naslova civilnih iniciativ, zaradi česar naj bi ne bilo razvidno, kdo naj bi bil odgovorna oseba. Ko so pobudniki referenduma vprašali, ali naj spletni naslov dodatno natisnejo in ali jim bodo potem, seveda za plačilo, razposlali letake, je bil odgovor Pošte Slovenije jasen ne.
Pobudniki referenduma se čudijo, da Pošta Slovenije v teh kriznih časih zavrača plačan posel, in se sprašujejo, ali se njeno vodstvo ravna po podjetniški ali politični logiki. Generalni direktor Pošte Slovenije Aleš Hauc pravi, da so očitki o političnem ravnanju absurdni. »Če kdo misli, da letakov nočemo poslati iz političnih nagibov, mi dol visi, mi se držimo zakonodaje,« je izjavil za Finance. Vodstva Pošte Slovenije pa niso zmotile le formalnosti, ampak tudi vsebina letaka, ki je menda žaljiva, obstajal pa naj bi celo sum, da »so izpolnjeni zakonski znaki katerega izmed kaznivih dejanj zoper čast in dobro ime«. Kaj točno v vsebini letaka jih je zmotilo, niso pojasnili, domnevno pa naj bi bila najspornejša naslov letaka »Zavarujmo Ljubljano pred nepremičninskimi mešetarji« in prvi stavek, v katerem pobudniki referenduma županu Zoranu Jankoviću očitajo, da je z nepreglednimi, nedemokratičnimi in morda celo pravno spornimi postopki poskrbel za sprejetje novega prostorskega načrta Ljubljane. »Pošta Slovenije je izvajalec univerzalne storitve in hkrati pobudnik drugih poštnih storitev ter posluje v skladu s predpisi. Glede na navedeno si ob spoštovanju dobre poslovne prakse ne sme in ne more privoščiti prenosa pošiljk s takšnimi in podobnimi besedili,« pojasnjuje Jasmina Roškar, vodja službe za odnose z javnostmi pri Pošti Slovenije. Pomenljivo je, da vodstvo Pošte pred prejšnjimi parlamentarnimi volitvami ni imelo nobenih moralnih zadržkov pri razpošiljanju t. i. brezplačnikov, čeprav so bili v njih objavljeni članki pod izmišljenimi imeni, vsebina članov pa je bila enako ali še bolj žaljiva in obrekljiva od vsebine letaka. Pobudniki referenduma pravijo, da so do zdaj zbrali dobro polovico potrebnih podpisov, bojijo pa se, da jim zaradi medijske blokade in ravnanja Pošte Slovenije do izteka roka, torej do 5. oktobra, vseh potrebnih 11.063 podpisov ne bo uspelo zbrati.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.