Razen v času zimskih razmer?

Med očiščenimi cestišči in pločniki so na kolesarskih stezah kupi snega

Očiščen pločnik in sneg na kolesarski stezi

Očiščen pločnik in sneg na kolesarski stezi
© Marko Godnjavec

Po prvih obilnejših snežnih padavinah je opaziti, da je na cestah veliko bolje poskrbljeno za avtomobiliste kakor za kolesarje. Operativni načrt čiščenja, ki ga za Komunalno podjetje Ljubljana sestavljajo na občini, temu podjetju nalaga, naj bi kolesarske proge očistilo skupaj s cestišči, kolesarske steze pa skupaj s pločniki. Toda v praksi več kot očitno ni tako. Avtomobili neovirano vozijo po očiščenih cestah, pešci se brez večjih težav sprehajajo po mestnem jedru in ob večjih vpadnicah, kolesarske steze in proge pa pogosto kar izginejo pod kupi snega, ki so jih odstranili za prej omenjene.
Direktor Komunalnega podjetja Ljubljana Zvonko Šavor je pojasnil, da v Ljubljani ob večini cest ni odlagalnega prostora za sneg. »Sneg se nalaga ob rob cestišč, tako da prekrije kolesarske proge, ali pa ob rob pločnikov, tako da prekrije kolesarske steze. Za odvoz tega snega je naše podjetje v popolni pripravljenosti, potrebujemo le dodatno privolitev Mestne občine Ljubljana,« je direktor branil svoje delo in dodal, da se mu zdi razumljivo, da za takšne dejavnosti trenutno primanjkuje sredstev. Šavor je sicer prepričan, da bi Komunalno podjetje s svojo infrastrukturo in z vsemi zaposlenimi brez težav v treh dneh očistilo Ljubljano snega, a da je treba razmišljati tudi o spomladanskem in poletnem času, saj bi za takrat, če bi bila poraba pozimi prevelika, lahko popolnoma zmanjkalo sredstev. Mestna občina Ljubljana bi torej morala dajati dodatna sredstva za odvoz snega s kolesarskih prog.
Mag. Gašper Žemva, predsednik Kolesarske mreže Ljubljana, na to odgovarja, da se za kolesarsko infrastrukturo že tako porabi le desetina sredstev, ki se sicer porabijo za cestno infrastrukturo, to pa ni ravno v duhu spodbujanja trajne mobilnosti. Če steze do prihodnjega tedna še ne bodo uporabne, lahko pričakujemo opozorilne akcije Kolesarske mreže. »Kar se tiče dolgoročnih načrtov, pa nam je župan Zoran Janković obljubil sestanek, na katerem bi lahko strokovnjakom za promet povedali svoja mnenja in bi skupaj skušali izboljšati razmere,« je še dejal Žemva. V nasprotju s Šavorjem, ki v nalaganju snega na kolesarske steze ne vidi nikakršne težave - dejal je, da se kolesarji pozimi pač lahko odločijo za javni prevoz -, je predsednik Kolesarske mreže predlagal rešitev, ki ne vključuje višjih denarnih sredstev, in sicer, da bi se sneg odstranjeval s cestišč tudi proti sredini, ne le proti robu. Avtomobili se po njegovem lažje prebijejo skozi sneg kakor kolesarji. Tako bi bolj spodbujali uporabo kolesa in manj uporabo avtomobilov.
Očitno je, da pri ljubljanskih kolesarskih poteh nekdo krši dogovor, če ta predvideva prevoznost teh poti. Predsednik kolesarske zveze zatrjuje, da bodo spremembe sprožile šele prve kazni, ki bodo izrečene, ko bo vložena prva tožba zaradi zasneženih kolesarskih površin. V Celju so se pred tem že zavarovali. Pod prometne znake za kolesarsko stezo so dodali še znak »razen v času zimskih razmer«. Vprašanje pa je, ali je to resnično prava rešitev.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,2 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,2 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 15,8 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.