Vanja Pirc

9. 12. 2010  |  Mladina 49

”Honorarna” zmaga

Nekdanji novinar TV Slovenija uspel s tožbo zoper nacionalko

Kršitelj delovnopravne zakonodaje Anton Guzej

Kršitelj delovnopravne zakonodaje Anton Guzej
© Matej Leskovšek

Nedavno se je na sodišču končal sodni postopek zoper RTV Slovenija, v katerem je nacionalno televizijo tožil nekdanji dolgoletni novinar in turnusni urednik Martin Tomažin. Ta je bil več let član kolektiva informativnega programa na TV Slovenija, a na nacionalki ga kljub temu niso želeli redno zaposliti. Ves čas je bil stalni pogodbeni sodelavec, korist od tega pa je imel le delodajalec, ker je s »honorarci« bistveno manj stroškov, pa tudi delovna zakonodaja jih ne varuje tako močno kot redno zaposlene. To je Tomažin dobro občutil na svoji koži, saj je moral, potem ko je lani odkrito kritiziral pogodbo o honorarnem sodelovanju, zapustiti RTV. To je še zlasti sporno, ker je bil vodja sekcije honorarnih novinarjev na nacionalni televiziji in je torej ta na cesto vrgla neformalnega sindikalista.
Čeprav so sodelavci pripravili peticijo v njegovo podporo in čeprav se je zanj zavzel tudi (formalni) sindikat, takratni generalni direktor RTV Slovenija Anton Guzej ni pokazal nobene pripravljenosti, da bi Tomažinu podaljšal pogodbo o pogodbenem sodelovanju ali mu ponudil celo redno zaposlitev. Zanimivo pa je, da je ob vsem tem molčal njegov takratni neposredni nadrejeni, odgovorni urednik informativnega programa TV Slovenija Rajko Gerič, čeprav se je sam, preden je postal urednik, kot sindikalist boril za »honorarce« in jih tudi spodbujal k tožbam zoper RTV.
Tudi Tomažin se je odločil za tožbo in sodišče je zdaj ugotovilo, da je bila ta upravičena. RTV je naložilo, da mu mora za nazaj izplačati razliko med plačo »honorarca« in plačo, ki bi jo prejemal kot redno zaposleni, hkrati pa ga mora redno zaposliti. RTV, ki je vse doslej trmasto vztrajala pri svojem prav, tokrat ugovorov zoper sodbo presenetljivo ni imela, zato je ta že postala pravnomočna. Kljub zmagi se Tomažin ne vrača na nacionalno televizijo, zdaj je zaposlen na konkurenčni POP TV, dogovarja pa se glede izplačila razlike v plači. To so potrdili tudi na nacionalki, kjer dodajajo, da naj bi medtem že spremenili politiko zaposlovanja. Tako naj bi po novem stalne honorarne sodelavce, ki izpolnjujejo pogoje za zaposlitev, postopoma zaposlovali v skladu s finančnimi zmožnostmi.
Kaj je vplivalo na spremenjeno strategijo do stalnih honorarnih sodelavcev, ali to, da je nacionalka medtem dobila novo vodstvo, ali pa to, da je v istem času v podobnem primeru na pritožbenem sodišču uspel še en nekdanji pogodbeni novinar TV Slovenija, niti ni tako pomembno. Pomembno je, da je primer Tomažin odločilna zmaga za »honorarce« na nacionalki, pa tudi za tiste v drugih medijskih hišah.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.