Borut Mekina

10. 3. 2011  |  Mladina 10

Črni Peter

Dezinformacije iz SDS v Nemčijo?

Za stranko SDS se je arhivska afera končala z osramotitvijo. Delo je razkrilo, da so v stranki ponaredili dokumente, ugotovili smo, da so afero sprožili načrtno, in celo, da dokumentacije o bombnem napadu v Velikovcu ni skrila sedanja vlada, ampak prav vlada Janeza Janše; ona jih je označila s stopnjo tajnosti. O tem so razmeroma nepristransko poročali tudi tuji mediji, izjema so bili članki v nemškem Frankfurter Allgemeine Zeitungu (FAZ), ki jih je podpisal novinar Karl-Peter Schwarz.
Njegov članek, ki ne omenja ponarejanja dokumentov in v katerem se zgraža, da v Sloveniji ulice poimenujemo po »komunističnem diktatorju Josipu Brozu Titu«, v katerem opozarja na politično kampanjo proti Študijskemu centru za narodno spravo, v katerem piše, da je konec 70. let Danilo Türk imel v SZDL »ugledno funkcijo sekretarja«, so v SDS objavili in prevedli v slovenščino na dan objave v FAZ-u. Lahko bi sicer sklepali, da je novinar delal površno. A ena podrobnost priča o nasprotnem.
V stranki SDS so ob inflaciji objav člankov o zadevi Velikovec naredili napako. PC SORA ali podcenter Sora je bilo formalno ime za mrežo sodelavcev SDV na avstrijskem Koroškem, v stranki pa so zapisali, da gre za »teroristično skupino«. Te napake ni naredil noben slovenski, niti noben avstrijski medij. Zanimivo pa je, da je isto formulacijo ponovil Karl-Peter Schwarz. Če bi delal površno, ali ne bi potem pravilno povzel avstrijskih medijev? Poleg tega Karl-Peter Schwarz v članku za FAZ ni prvič prekopiral političnih stališč SDS. Pisal je tudi o Hudi Jami, o primeru Masleša in celo o zadevi Baričevič.
Še zanimiveje pa je, da se potem člani SDS v slovenskih notranjepolitičnih razpravah sklicujejo na to, kar domnevno »piše tujina«. Tako je recimo poslanec SDS Vinko Gorenak ob interpeliranju notranje ministrice Katarine Kresal dejal, da »tujina« misli drugače. »Vi lahko v Sloveniji »farbate« takole, kot »farbate« - z nedolžnimi naključji,« je Gorenak govoril o primeru Baričevič, potem pa omenil FAZ, »ki ni kako strankarsko glasilo, menda, slovensko, ampak je ugleden frankfurtski časopis. Pa ni pisal kak Slovenec, ampak Karl Schwarz, Nemec, novinar.« In FAZ, kot je navajal Gorenak, je tedaj napisal, da ima »Barbara Brezigar za seboj 30-letno tožilsko brezhibno kariero«, da bo Brezigarjeva službo izgubila, če bo Pahor popustil pritiskom Aleša Zalarja in Kresalove, da je »LDS naslednica komunistične partije«, da v Sloveniji predsednik nagrajuje Ertla, da bivšega zunanjega ministra mečejo iz službe ...
Ni kaj. Ko so novinarji s svojo peticijo obvestili mednarodno javnost o razmerah v Sloveniji, kar so tedaj v SDS označili za veleizdajo, so obvestilo vsaj korektno podpisali.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.