Tjaša Zajc

7. 4. 2011  |  Mladina 14

Na kolesa!

Kako je s službenimi kolesi na ministrstvih in v državnem zboru?

Borut Pahor in Simona Dimic na (zasebnih) kolesih

Borut Pahor in Simona Dimic na (zasebnih) kolesih
© Miro Majcen

Pred skoraj letom sta se na eno izmed ljubljanskih osnovnih šol s kolesoma iste znamke pripeljala Borut Pahor in tedanja vodja njegovega kabineta Simona Dimic. Kljub podobnosti kolesi nista bili last urada predsednika vlade, saj ta koles nima, drugače pa je v drugih političnih ustanovah.
Službe državnega zbora (DZ) so recimo lani z namenom uvedbe dodatnih varčevalnih ukrepov predlagale prodajo treh službenih avtomobilov. Rečeno je bilo, da bodo namesto njih nabavili službena kolesa za poslance in uslužbence, in to se je tudi zgodilo. Vozila so bila lani prodana, državni zbor pa je bogatejši za ... eno žensko in eno moško kolo. Iz službe za odnose z javnostmi DZ so poleg tega pojasnili: »Že vrsto let izvajamo ukrepe za bolj ekološko obnašanje zaposlenih ter skrbimo za varčevanje papirja, vode, električne energije, ločevanje odpadkov ...« Zato se bo DZ pridružil akciji Mesta Ljubljana in si kolesa brezplačno izposojal pri mestu. Novih nakupov torej ne bo, ravno tako ne morebitnih težav zaradi kraj. V Ljubljani te niso redke.
Ne le da kolesa izginejo, tudi najdena so. Ker pa si redko kateri lastnik kolesa zapiše njegovo serijsko številko, mu prijava na policijo pri kraji ne pomaga kaj dosti in morebitna najdena kolesa dobijo nove lastnike. Tako se je recimo zgodilo v dveh vladnih službah. Na uradu vlade za komuniciranje in v službi vlade za razvoj in evropske zadeve imajo po dve kolesi, ki ju je odstopila ljubljanska policijska uprava. Ta posluje z najdenimi stvarmi v skladu s pravilnikom o postopku z najdenimi stvarmi, in ker sta službi izrazili zanimanje, sta kolesi ob priliki tudi dobili.
Koliko možnosti za uporabo zdravih in za okolje neškodljivih prevoznih sredstev je pravzaprav v vladnih službah? Največ koles ima ministrstvo za notranje zadeve, in sicer 106, za operativno delo policistov. Drugo po številnosti koles je ministrstvo za obrambo, kjer je koles 56, namenjena so Slovenski vojski. V kategoriji raznolikosti je absolutni zmagovalec ministrstvo za okolje in prostor, kjer je koles devet: šest navadnih, med njimi legendarni poni in tri električna. Slednja so tudi najdražja med vsemi kolesi vseh vladnih služb - kot so zapisali na ministrstvu, so stala 1000 evrov po kosu.
Na vseh drugih ministrstvih in službah je koles pet ali manj, zanimivo so najdražja v Službi Vlade RS za zakonodajo, kjer razpolagajo z dvema mestnima in tremi zložljivimi kolesi. Zanje so namenili 3329 evrov. Bolj ugodno kolesarsko situacijo najdemo na ministrstvu za zunanje zadeve, kjer sta dve kolesi od petih darilo veleposlaništva Danske v Sloveniji. Številne vladne službe in uradi pa koles sploh nimajo in tako uslužbencem preostane hoja, lastno kolo ali kak drug način transporta. Tudi službeni avtomobil.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.