Vanja Pirc

7. 7. 2011  |  Mladina 27  |  Politika

Medijska tajkunska zgodba

Matej Raščan je družbo Delo Revije spravil na rob prisilne poravnave

Konec?

Konec?
© Tjaša Zajc

Največjo slovensko revijalno-založniško hišo Delo Revije čaka skrajno negotova prihodnost. Znano je, da so ji banke zaradi insolventnosti nedavno blokirale račune, zdaj pa je vodstvo potrdilo še ugibanja, da se družbi v mesecu dni obeta prisilna poravnava. Kot dodaja, naj bi bila to še vedno boljša rešitev od stečaja: »Ker je tekoče stanje družbe pozitivno, bo uprava družbe Delo Revije, d. d., predlagala začetek postopka prisilne poravnave, s katerim si lahko družba zagotovi uspešno sanacijo in omogoči nemoteno delovanje v prihodnje. Prisilna poravnava je najboljša možna rešitev tudi z vidika zaposlenih in honorarnih sodelavcev, saj bodo tako njihova izplačila obravnavana prednostno.«
Podatek, da je podjetje Delo Revije zabredlo v tako globoke finančne težave, da se mu obeta prisilna poravnava, je gotovo šok za slovenski medijski trg, saj družba na leto izda več kot osem milijonov izvodov različnih publikacij, med katerimi so tudi Jana, Lady, Stop, Obrazi, Anja, Kih, Smrklja, Eva, Lepa & zdrava, Modna, Ambient in Naša žena. Kakšna prihodnost čaka vse te revije, bo pokazal čas, gotovo pa jih bo nekaj dobilo novega lastnika, nekatere pa bodo nehale izhajati.
Tisti, ki so dogajanje v Delu Revijah zadnja leta spremljali pozorneje, nad tem kljub vsemu niso presenečeni. Družba je začela po letu 2008, ko jo je kupilo podjetje Monera, ki je v lasti Mateja Raščana, sicer tudi lastnika podjetja Rašica point, naglo toniti. Razlog za težave ni tekoče poslovanje, to je že ves čas pozitivno, temveč Raščanova odločitev - novi lastnik je po nakupu prevzel tudi direktorski položaj v družbi Delo Revije -, da podjetje globoko zakreditira. Družbo je tako po zgledu Istrabenza in Pivovarne Laško pravzaprav kupil kar z njenim lastnim denarjem, sam pa se je nato začel pojavljati tudi v drugih medijskih zgodbah. Financiral naj bi bil ustanovitev podjetja Prava smer, ki izdaja Reporter, zajetna sredstva naj bi bil posodil Robertu Teršku, navideznemu ustanovitelju (SDS-ovega) predvolilnega brezplačnika Ekspres, nazadnje pa se je razkril še kot poslovni partner mikropodjetja 3Lan, ki želi na povsem netransparenten način kupiti bistveno večjo časopisno hišo Večer. Od kod Raščanu sredstva za vse te podvige, ni jasno. Ni pa nepomembno, da je prijatelj in poročna priča nekdanjega direktorja urada za varstvo konkurence Janija Soršaka. Urad je namreč 3Lanu dovolil sporni nakup Večera.
Raščanova medijska hiša je medtem postajala vse bolj finančno izčrpana. Honorarni sodelavci, ki sestavljajo večino sodelavcev, že več mesecev niso dobili honorarjev, redno zaposlenim pa zadnje štiri mesece niso plačali prispevkov. Sindikalna zastopnica zaposlenih Alma M. Sedlar pravi, da je težko sprejeti dejstvo, da lahko nekdo preprosto pride in uniči največje revijalno podjetje, ne da bi mu to kdo vsaj poskušal preprečiti. »To ni le tragedija za medije in novinarstvo, temveč gre tudi za tipično tajkunsko zgodbo, le da v njej namesto bosanskih delavcev nastopajo novinarji,« opozarja Sedlarjeva. Zaposleni Raščanu ne zaupajo več, in če ima podjetje še perspektivo, želijo pot nadaljevati brez dosedanjega lastnika in direktorja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.