30. 10. 2000 | Mladina 44
Mačo ima prijatelje
Nove slovenske vrednote, 2. del
© Tomo Lavrič
Andrej Šifrer v svoji trenutni uspešnici trdi, da imajo fantje radi punce, ki pijejo pivo, zato ker one vedo, da jim od piva prsi rastejo. Za moške vemo, da jim od piva rastejo trebuhi, kar je predmet občudovanja, le kadar nastopajo na avstralskem tekmovanju za naj pivski trebuh. V tem primeru je pivski trebuh znak mačizma, primarne moškosti. Za ženske pa je velik trebuh pri moških vedno le znak zanemarjenosti moškega osebka. Če gledamo tako, je pivo ženski sovražnik. Zato je teza o tem, da pivo ženskam ne škodi, temveč koristi, smela. Ženske niso tradicionalne pivke piva in basta.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
30. 10. 2000 | Mladina 44
© Tomo Lavrič
Andrej Šifrer v svoji trenutni uspešnici trdi, da imajo fantje radi punce, ki pijejo pivo, zato ker one vedo, da jim od piva prsi rastejo. Za moške vemo, da jim od piva rastejo trebuhi, kar je predmet občudovanja, le kadar nastopajo na avstralskem tekmovanju za naj pivski trebuh. V tem primeru je pivski trebuh znak mačizma, primarne moškosti. Za ženske pa je velik trebuh pri moških vedno le znak zanemarjenosti moškega osebka. Če gledamo tako, je pivo ženski sovražnik. Zato je teza o tem, da pivo ženskam ne škodi, temveč koristi, smela. Ženske niso tradicionalne pivke piva in basta.
Dokler se ni pojavila nova reklama za "rdeče" pivo. Ok, ne za pivo, za kvazi pivo, ker pivo se pač ne sme reklamirati. Včasih se zazdi, da so si pivovarji brezalkoholno pivo izmislili samo zato, da lahko reklamirajo svoje izdelke.
V reklamah za "zeleno" kvazi pivo konkurenčne pivovarne so razlagali vrednostni sistem mladine, ki je komaj dovolj stara, da legalno stopi v bar. V reklamah za rdeče pivo pa napadajo mladeniče od dvajset do trideset let. Prva iz serije je bila banalno seksistična - tipčki sedijo na vrtu, pijejo pivo, in ko zagledajo dolgonogo blondinko, stegnejo vratove, ko njeno visočanstvo izgine med množico, pa orgazmično zadovoljni srknejo pivo. Nadaljevanje te reklame - mimogrede, posneti sta bili skupaj - pa vzbuja več asociacij. V baru sedijo lepi mladi fantje in pijejo kvazi pivo. Vstopi ta ista dolgonoga blondinka, se jim približa in pomigne, da bi pila pivo. Seveda, posluša Šifrerjevo pesmico in je v trendu. Mladeniču se zasvetijo oči, ej, bejbi, potem pa mu misli zaidejo v projekcijo prihodnosti: seks, romanca, poroka, našobljeni starši ali nemara celo tašča, žena z navijalkami v laseh in kupom umazane posode. Zelo neseksi. Še hujše - odbijajoča podoba. Mladenič odkima z glavo, s ciničnim nasmeškom zavrne povabilo na pivo in zelo zadovoljen nazdravi s prijatelji.
Zdaj pa interpretacija. Najlažje bi bilo, če bi rekli, da so ženske krive, da moški pijejo. Ampak čeprav je še bolj stereotipno seksistična kot prva, je ta reklama pravzaprav neverjetno natančen posnetek podobe sodobnega moškega, ki si upa le gledati, ne pa tudi stopiti v akcijo. Mogoče malce egoističnega, ki se ne bi spuščal v razmerje, ker je to apriori nekaj slabega, nekaj, kar ne prinaša zadovoljstva, temveč le travme. Ker ženske samo težijo. V bistvu pa prestrašenega čustveno infatilnega mačota, ki se raje kot v avanturo z žensko zaplete v varen kokon moškega prijateljstva. Morda pa so take interpretacije le plod tipično ženskega pretiravanja in reklama sporoča popolnoma preprosto sporočilo, da je pivo samo moška stvar. Pa številka modrca gor ali dol.