Janja Prešern

 |  Mladina 51

Travme nobel trgovin

Kaj vse se bodo morali še naučiti naši trgovci

Snobiš Cerruti na Wolfovi v Ljubljani

Snobiš Cerruti na Wolfovi v Ljubljani

Vsak dan se sprehodim mimo trgovine ene izmed velikih modnih znamk. Menda najbolj "in" znamka v Ljubljani. Če ne "in", pa vsaj najbolj trendi. Lepa izložba, tudi obleke so šik, interier izboren, novoletna okrasitev elegantna, tako kot bi jo prenesli iz britanske izdaje Elle Decoration. Pa vendar še nikoli nisem stopila v trgovino. Razlog je ta, da me odbija vzdušje, ki ga izžareva. Ta velepomembnost, ta večvrednost, ta mega elitizem, ta pritlehni snobizem. Ampak ... potem so se mi potožili večji frajerji od mene, taki, ki nedvomno spadajo v ciljno publiko te trgovine ...

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Janja Prešern

 |  Mladina 51

Snobiš Cerruti na Wolfovi v Ljubljani

Snobiš Cerruti na Wolfovi v Ljubljani

Vsak dan se sprehodim mimo trgovine ene izmed velikih modnih znamk. Menda najbolj "in" znamka v Ljubljani. Če ne "in", pa vsaj najbolj trendi. Lepa izložba, tudi obleke so šik, interier izboren, novoletna okrasitev elegantna, tako kot bi jo prenesli iz britanske izdaje Elle Decoration. Pa vendar še nikoli nisem stopila v trgovino. Razlog je ta, da me odbija vzdušje, ki ga izžareva. Ta velepomembnost, ta večvrednost, ta mega elitizem, ta pritlehni snobizem. Ampak ... potem so se mi potožili večji frajerji od mene, taki, ki nedvomno spadajo v ciljno publiko te trgovine ...

... da so prišli v trgovino, čisto resno, da bi kaj kupili, pa magari samo rokavičke ali šal. So si ogledovali, tipali tkanine, in ker nimajo te snobovske patine, ker imajo smisel za humor, ker nakupov v trendi trgovinah ne jemljejo kot elitno svetišče, ampak kot hram potrošništva, ki se v svojem fenomenološkem bistvu prav nič ne razlikuje od supermarketov, so sem in tja navrgli tudi kakšno o cenah. Ki so roko na srce pretirane. Prodajalka, vzvišena lepotica, svečenica elegance, se na hudomušne pripombe ni odzvala prijazno, ampak z "ej, mulca za kvaliteto je treba plačat". Misel na nakup je izpuhtela, pa ne zato, ker bi bila denarnica prazna.

Problem: kako lahko prodajalka oceni, da kdo ne bo nič kupil? Mar le zato, ker ne izraža elementov neformalnih standardov slovenske minielite, ve, kakšne so intence kupca in koliko je vredna njegova ali njena kartica?

Ok, če bi se to zgodilo v samo eni nobel trgovini, bi še šlo. Še huje je bilo v trgovini z visoko dizajniranimi predmeti splošne uporabe, kjer je dotični kupec že nekajkrat porabil precej denarja. Tokrat prodajalki ni bil všeč. Medtem ko je prijatelju na nesnobovski način komentiral v trgovini razstavljene objekte poželenja in izbiral primerna darila, je prodajalka nestrpno vprašala, ali misli tudi kaj kupiti ali bo samo gledal. Ha, v tistem trenutku si je premislil in nekaj deset tisoč tolarjev zapravil drugje.

Torej: snobiš trgovine so super in fajn in nedvomno potrebne za razvoj slovenske družbe. Toda prodajalke in prodajalci se bi morali naučiti vsaj osnovnih manir. Če ne gre morda le za pomanjkanje samozavesti...