|  Mladina 2

Dva obraza iste Evrope

Kdaj bodo Italijani zaprli poceni bencinske črpalke ob meji?

Ivo Hvalica

Ivo Hvalica
© Denis Sarkić

Približevanje Evropski uniji je, tako pravijo ankete, cilj večine naših državljanov. Ob tem pa se postavlja vprašanje cene, ki jo bomo morali za to plačati. Trenutno so najbolj na udaru naše brezcarinske prodajalne, za katere se trudijo, da bi jim podaljšali življenje še za nekaj mesecev. Medtem pa Italijani niti pomislijo ne, da bi zaprli svoje "duty" bencinske črpalke. Italija se je odpovedala taksam in davkom na prodajo bencina ob meji z našo državo. Tako so svojim državljanom zagotovili kupovanje bencina, ki je bistveno cenejši kot v ostali državi in tudi precej cenejši kot v Sloveniji.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

 |  Mladina 2

Ivo Hvalica

Ivo Hvalica
© Denis Sarkić

Približevanje Evropski uniji je, tako pravijo ankete, cilj večine naših državljanov. Ob tem pa se postavlja vprašanje cene, ki jo bomo morali za to plačati. Trenutno so najbolj na udaru naše brezcarinske prodajalne, za katere se trudijo, da bi jim podaljšali življenje še za nekaj mesecev. Medtem pa Italijani niti pomislijo ne, da bi zaprli svoje "duty" bencinske črpalke. Italija se je odpovedala taksam in davkom na prodajo bencina ob meji z našo državo. Tako so svojim državljanom zagotovili kupovanje bencina, ki je bistveno cenejši kot v ostali državi in tudi precej cenejši kot v Sloveniji.

Sedanja cena je pol nižja kot drugje v Italiji, v primerjavi s slovenskimi cenami bencina pa italijanski brezdavčni bencin dosega le dve tretjini slovenske cene. S takim ravnanjem so ostali naši prodajalci bencina brez precejšnega števila italijanskih porabnikov. Obmejni pas, okoli 10 kilometrov, je bil deležen cenejšega bencina že od davnega leta 1955, ko sta bila podpisana tržaški in goriški sporazum za pretok blaga. Zanimivo pa je, da so Italijani ravno v času, ko so začeli najbolj pritiskati na zaprtje naših "dutyjev", svoj obmejni pas razširili.

Prej edini obmejni pas je tako postal le eden od petih, ki so deležni popustov pri bencinu. Popusti se gibljejo med 800 in 200 italijanskimi lirami na liter. "Brezcarinske prodajalne naj bi zaprli, češ da to ni evropska kategorija, hkrati pa se ne odpovedujejo cenejšemu bencinu," pravi bivši poslanec, upokojeni Ivo Hvalica. Vendar so slovenske črpalke brez pravih možnosti, saj se v Italiji letos obetajo parlamentarne, drugo leto pa še deželne volitve, tako da zaprtja brezdavčnih bencinskih servisov v Italiji vsaj še dve leti ne bo. Sicer pa se je Evropska skupnost že odločila, da so Italijani na meji s Slovenijo v neenakovrednem položaju, in veliko možnosti je, da jim bodo še podaljšala čas, v katerem morajo zapreti poceni črpalke.

AM