Nedotakljivi cestarji

Sporom z avtocestarji se raje izognite

Prijazne cestninske postaje

Prijazne cestninske postaje
© Marko Jamnik

Čeprav so spomini na prejšnje poletje že zbledeli, pričakovanje novega pa še ni doseglo vrhunca, se ni težko spomniti na vsakoletne prizore dolgih kolon na naših avtocestah, ko je treba za vstop ali izstop čakati tudi po več ur. Mnogi bi ob bok neprijetnemu čakanju postavili tudi neprijazne in za delo nezainteresirane uslužbence Javnega podjetja za vzdrževanje avtocest (JPVAC).

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Prijazne cestninske postaje

Prijazne cestninske postaje
© Marko Jamnik

Čeprav so spomini na prejšnje poletje že zbledeli, pričakovanje novega pa še ni doseglo vrhunca, se ni težko spomniti na vsakoletne prizore dolgih kolon na naših avtocestah, ko je treba za vstop ali izstop čakati tudi po več ur. Mnogi bi ob bok neprijetnemu čakanju postavili tudi neprijazne in za delo nezainteresirane uslužbence Javnega podjetja za vzdrževanje avtocest (JPVAC).

Da je to res tako, nam lahko potrdi zgodba Mateja Ogorevca iz Ljubljane, ki dela v Portorožu in je zato zelo pogost uporabnik primorske avtoceste, za kar vsakokrat plača uporabnino. Da bi se izognil nepotrebnemu čakanju, je tudi uporabnik ABC-sistema, ki mu omogoča plačevanje cestnine brez ustavljanja. Njegov spor z avtocestniki je nastal 15. avgusta, ko se je na stezi, rezervirani za ABC-uporabnike, ustavilo več avtomobilov s tujimi registrskimi tablicami, ki so imeli prižgane vse smerokaze in postavljen varnostni trikotnik. Zato se je zapeljal na sosednjo stezo, kjer je uslužbenca prosil, naj mu uredi, da bo kljub temu lahko uporabil ABC-kartico, čeprav ta steza ni namenjena uporabnikom predplačniškega sistema.

Delilec listkov ga je odpravil z besedami: "Kar sami se pojdite tja zmenit s tistimi, ki so zajebali ABC-stezo." Zaradi takega odnosa je Ogorevc odpeljal naprej, ne da bi vzel potrebni listek. Na koncu avtoceste je govoril z vodjo takratne izmene, pred tem pa jo je po telefonu že obvestil o nastalem problemu. Vodja mu je razložila, da mora plačati z gotovino, ker ni uporabil ABC-kartice ob vstopu, kar je Ogorevc zavrnil. Povedala pa mu je tudi, da morajo zapisati njegovo registrsko številko, ker ni plačal cestnine, da pa lahko napiše pritožbo. Jezni uporabnik avtoceste je tako tudi storil. Vendar to ni nič pomagalo, saj je Ogorevc namesto novoletne čestitke dobil dve odločbi o prekršku (vsaka po 21.000 SIT), in sicer eno, ker ni plačal cestnine, in drugo, ker je uporabil elektronsko kartico v nasprotju z navodili. Torej je za en prekršek kaznovan dvakrat. Poleg tega pa je na predlogih za prekrške mogoče razbrati, da sta bila podana v dveh različnih dneh (en predlog je bil napisan 12. oktobra, drugi pa 30. novembra), ne ujemata pa se niti uri, ko naj bi bil storjen prekršek.

Udeleženi se ne more znebiti občutka, da je bil drugi predlog napisan zato, da bi pokazali svojo moč, ker je bil tako nadležen, saj je poleg pritožbe opravil kar nekaj telefonskih pogovorov z vodilnimi v JPVAC. Preseneča pa še nekaj, avtocestarji so na predlogu za uvedbo postopka o prekršku razpolagali tudi s podatki o stalnem prebivališču in z matično številko. V Javnem podjetju za vzdrževanje avtocest so nam razložili, da je do dveh odločb o prekršku prišlo "zaradi napake in nespoštovanja navodil delavcev". Zato naj bi sodniku za prekrške že poslali predlog za ustavitev in umik predloga za uvedbo postopka. Zdaj so ugotovili, da res ni mogoče kartice neuporabiti in jo hkrati nepravilno uporabiti. To so opazili šele, ko smo jih mi začeli spraševati o dogodkih. Ob tem primer kaže tudi na delo naših sodnikov za prekrške, saj je sodnica brez omahovanja odločila, da je storil dva prekrška. Osebne podatke pa naj bi zbirali na podlagi zakona o javnih cestah, uredbi o cestnini za uporabo določenih cest in na podlagi pooblastila po Pogodbi o pobiranju cestnine. V samem zakonu pa ni niti besedice o zbiranju osebnih podatkov.