Veteran spet v zraku

V Ajdovščino namesto v Afriko

Aero 145

Aero 145

Prijetni februarski dnevi prinašajo več živahnosti tudi na slovenska športna letališča. Na ajdovskem je še posebej zanimivo, kajti po daljšem času je spet poletelo obnovljeno dvomotorno letalo aero 145, pravi letalski veteran in hkrati ponos tamkajšnjega aerokluba.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Aero 145

Aero 145

Prijetni februarski dnevi prinašajo več živahnosti tudi na slovenska športna letališča. Na ajdovskem je še posebej zanimivo, kajti po daljšem času je spet poletelo obnovljeno dvomotorno letalo aero 145, pravi letalski veteran in hkrati ponos tamkajšnjega aerokluba.

Letalo aero 145 je češke proizvodnje in je le dobro desetletje mlajše od ajdovskega aerokluba, ki se imenuje po znanem primorskem letalcu Josipu Križaju. V Ajdovščino ga je takratni upravnik letališča Edi Lorencon pripeljal 7. novembra leta 1964 in kot novost na področju poslovnega in športnega letenja je postalo prava atrakcija. Ajdovskim letalcem se je torej v zgodnjih šestdesetih letih izpolnila želja, da bi prišli do sodobnega letala, ki bi ga lahko uporabljali tudi v komercialne namene.

Zanimivo je, da je bilo letalo prvotno namenjeno politiku in državniku iz Konga Patriceu Lumumbi, kateremu pa ni bilo usojeno, da bi z njim poletel, saj je tik pred prevzemom postal žrtev atentata. Letalo aero 145, že v barvah kongoškega letalstva, je tako ostalo v hangarju tovarne Let v čeških Kunovicah. "Predstavniki tovarne so na predstavitvi v Ljubljani letalo ponujali po zelo ugodni ceni 25.000 dolarjev in v Ajdovščini smo se odločili, da priložnost izkoristimo," pravi takratni upravnik in starosta ajdovskih letalcev Edi Lorencon.

V začetnem obdobju so ga uporabljali predvsem za poslovno letenje po celotni Jugoslaviji in tudi v sosednje države. Ajdovski letalci so z njim opravili tudi veliko panoramskih poletov. Z leti so se pojavila bolj ekonomična in sodobnejša tovrstna letala in ajdovski dvomotorec je vedno pogosteje sameval v kotu hangarja. Iskali so različne rešitve, nameravali so ga tudi prodati, kot vse kaže, pa bo s pomočjo sponzorjev aero 145 le ostal v Ajdovščini. Še posebej zaradi tega, ker je po dosegljivih podatkih ajdovski aero 145 edino letalo tega tipa, ki še opravlja svoje osnovno poslanstvo.

In v čem je posebnost letenja z letalom, ki sodi v kategorijo oldtimerjev in kot tako popestri tudi marsikatero letalsko prireditev: "Aero 145 je za letalce svojevrsten izziv, saj je dokaj zahteven za pilotiranje, v kabini se počutiš kot 'pravi pilot'. Njegova posebnost je tudi v tem, da pomeni najvišjo letalsko kategorijo, ki je še namenjena pilotom s športnim dovoljenjem," pravi predsednik ajdovskega aerokluba Vojko Velikonja, ki si prizadeva, da bi jim častitljivega veterana uspelo obdržati pri življenju. Ne samo za letalce, ki si želijo novih izzivov, ampak tudi za tiste, ki bi se z aerom 145 radi popeljali na panoramski polet.