SO

5. 3. 2001  |  Mladina 9

Manipulator gre naprej

Ponavljanje enega in istega slogana v nedogled

Vse gre naprej

Vse gre naprej

Od 10. junija do 16. septembra se bo dogodil že 24. mednarodni grafični bienale pod drobnogledom Mednarodnega grafičnega likovnega centra, ki bo spet predstavil pregled trenutnega ustvarjanja reproduktivnih, grafičnih tehnik. Organizatorji letos že napovedujejo velike spremembe v primerjavi s predhodnimi prireditvami, da bi pritegnili večje število obiskovalcev. Namesto 200 umetnikov in 1500 razstavljenih del, kot smo jim bili priča lani, naj bi letos že sama selekcija poskrbela, da razstave ne bodo preobsežne in dolgovezne. Glavni razstavni prostori bodo tudi letos v Moderni galeriji, Mednarodnem grafičnem likovnem centru, Jakopičevi galeriji in v Cankarjevem domu.

Mednarodna prireditev pa je začenjala dobivati tudi komične razsežnosti. Glavni slogan, ki ga lahko preberemo na letakih, krožečih po mestu, je namreč plagiat naslova znane himne tria Zavedno in oziroma avtorja Petra Lovšina, ki jo je napisal ob uvrstitvi slovenske nogometne reprezentance na evropsko prvenstvo. Le da so grafiki zamenjali Slovenija gre naprej s svojo različico Bienale gre naprej. Kot da bi vstopili v zono somraka in nenehno ponavljali en in isti slogan. Že res, da je nanj čustveno navezane pol Slovenije, ki jim žogobrcarji pomenijo vse, vseeno pa bi bil čas, da ga že enkrat zamenjamo. Spomnimo se namreč, da je še nedavno isti propagandni vzklik uporabljala tudi največja parlamentarna stranka LDS, ki je pred volitvami v državni zbor pozivala k političnim spremembam.

Ob nenehnem vračanju enakega propagandnega sporočila se samo po sebi zastavlja vprašanje, ali je bivši punker takšen genialec, da se ni mogoče spomniti ničesar boljšega? Očitno da! Tudi na hrvaški televiziji so namreč odkrili sporočilnost izjave "gre naprej", saj nas med oglasi k igranju iger na srečo poziva reklama "Bingo jack pot ide naprijed". Ko smo pobarali novega kustosa MGLC Božidarja Zrinskega, ali si res ni bilo mogoče spomniti drugačne, predvsem unikatne in bolj zanimive reklame, nam je razložil, da je slogan posledica šale in dejstva, da so se letos odločili za korenite spremembe.