10. 4. 2001 | Mladina 14
Kako ustaviti mimobežne
Podobni ali zgolj naključni projekti
Slovenija je bolj kot turistična destinacija zgolj tranzitna država za turiste, ki se vozijo v turistično zanimivejše kraje. Pa naj si gre za Hrvate, ki gredo pozimi na smučanje v Avstrijo ali Italijo, ali pa Nemce, Italijane in razne vzhodne Evropejce, ki so si za poletni oddih zaželeli hrvaškega morja. Slovenski turistični iztržek gre večinoma na račun gostiln, ukinjajočih se brezcarinskih prodajaln in igralnic, tradicionalni turistični kraji pa so bolj ali manj prepuščeni zobu časa. S tem, kako ustaviti mimobežne, so se ukvarjali že na nekdanjem ministrstvu za malo gospodarstvo in turizem in udejanili svojo nadidejo in enega pomembnejših udarcev slovenskemu proračunu - slovenski turistični radio.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 4. 2001 | Mladina 14
Slovenija je bolj kot turistična destinacija zgolj tranzitna država za turiste, ki se vozijo v turistično zanimivejše kraje. Pa naj si gre za Hrvate, ki gredo pozimi na smučanje v Avstrijo ali Italijo, ali pa Nemce, Italijane in razne vzhodne Evropejce, ki so si za poletni oddih zaželeli hrvaškega morja. Slovenski turistični iztržek gre večinoma na račun gostiln, ukinjajočih se brezcarinskih prodajaln in igralnic, tradicionalni turistični kraji pa so bolj ali manj prepuščeni zobu časa. S tem, kako ustaviti mimobežne, so se ukvarjali že na nekdanjem ministrstvu za malo gospodarstvo in turizem in udejanili svojo nadidejo in enega pomembnejših udarcev slovenskemu proračunu - slovenski turistični radio.
Kljub informacijam v tujih jezikih mu poslanstvo očitno ne gre preveč od rok, saj Slovenska nacionalna turistična organizacija skuša speljati projekt "Stranske poti so bolj zapeljive kot glavne", s katerim skušajo tranzitne goste speljati na stranska pota in jih tako morebiti zadržati za dan ali dva. Projekt si je zamislil nekdanji državni sekretar za turizem Peter Vesenjak oziroma njegovo podjetje Hosting, d. o. o.. Komunikacija z gosti naj bi potekala prek plakatov, zloženk in katalogov, izmislili so si tudi imena poti, kamor naj bi zavili v naši lepi domovini - Smaragdna pot (Od Soče do mnogih zelenih dragocenosti), Vetrova pot (Do skrivnosti Krasa in Jadrana), Jantarska pot (Po sledeh mnogih prednikov), Sončeva pot (Po toplih krajih vina in zdravilnih vod) ...
Ker jo šlo zgolj za idejni projekt, ni bil potreben javni razpis, ta bo zgolj za izvajalce programa. SNTO je omenjeni projekta predstavljal že konec leta in ideja je prišla na ušesa snovalcev projekta Avtoceste - žile dovodnice, ki so ga lansko leto zavrnili na razpisu ministrstva za malo gospodarstvo in turizem. Glavna ideja Avtocest je temeljila prav tako na katalogu, ki naj bi tranzitne goste opozarjal, kaj se dogaja oziroma kaj lahko vidijo, če zapeljejo s kakšnega avtomobilskega izvoza. Na SNTO pravijo, da sploh niso vedeli za omenjeni projekt, saj je bil vložen na razpis ministrstva za malo gospodarstvo in turizem, in da ideja sploh ni enaka, avtorji Avtocest pa razmišljajo, da bi o avtorstvu razsodili na sodišču, saj je bil njihov projekt avtorsko zaščiten.