10. 4. 2001 | Mladina 14
Več kasiranja ...
... manj preventive in nadzora prometa
Urejevalci prometa se še vedno radi skrivajo za grmovjem ali za reklamnimi panoji, čakajoč na svoje žrtve, ki jim bodo lahko zaračunali morebitno nepravilnost. Namesto da bi se v čim večjem številu udeleževali kaosa na cestah in že s samo svojo navzočnostjo preprečili marsikatero nesrečo ali pa lovili najbolj agresivne voznike, kaže, da je očitno še vedno v ospredju denar.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
10. 4. 2001 | Mladina 14
Urejevalci prometa se še vedno radi skrivajo za grmovjem ali za reklamnimi panoji, čakajoč na svoje žrtve, ki jim bodo lahko zaračunali morebitno nepravilnost. Namesto da bi se v čim večjem številu udeleževali kaosa na cestah in že s samo svojo navzočnostjo preprečili marsikatero nesrečo ali pa lovili najbolj agresivne voznike, kaže, da je očitno še vedno v ospredju denar.
V zadnjem času so vozniki lahko ugotovili celo, da med vožnjo ne srečajo niti enega policista, vseeno pa na dom prejmejo plačilno položnico, ki jo morajo poravnati; največkrat zaradi prekrška, povezanega s hitro vožnjo. Ali ima sploh kakšen smisel, da policist zabeleži nepravilnost, a nevarnega voznika ne izloči iz prometa?
Zakaj potem sploh rabimo policiste, ali ne bi nemara bilo bolje, da bi Slovenijo posejali s statičnimi radarji v posebnih zabojih, opremljenimi s kamerami, ki bi počeli isto stvar bolj poceni? Iz Sektorja za cestni promet Uprave uniformirane policije Generalne policijske uprave smo prejeli odgovor, da ni nujno, da policija ustavi kršitelja takoj po prekršku, saj je ta tako ali tako zabeležen. Nov način preventive? Manj mrtvih na cestah?
Kdo je potem odgovoren, če isti voznik, ki ga je policist poslikal, sto metrov naprej do smrti povozi šolarja? Verjetno ni važno, saj bo plačal. Ob takšnem početju pa lahko pride tudi do drugačnih nepravilnosti, kot nam je zatrdil eden izmed voznikov, ki je prejel plačilni nalog zaradi hitrosti. Na sliki, ki je bila priložena, je namreč razvidna le registrska tablica njegovega vozila. Avtomobil bi lahko bil tudi parkiran, saj iz fotografije ni razvidno nič drugega.
Ali so res vsi uslužbenci policije toliko pošteni, da ni mogoča nikakršna nepravilnost z njihove strani, ali obstajajo kakšni mehanizmi, ki bi jo preprečili? "Meritve hitrosti v policiji stalno nadzorujemo. Na policijski postaji to nadzirajo starešine enote, nadzor pa se nadaljuje tudi na uradih uniformirane policije, kjer to nadzirajo inšpektorji za varnost prometa," so nam pojasnili policisti, da naj ne bi bilo velike možnosti za nejasnosti z njihove strani. Še vedno pa vsem ostane tudi možnost, da se v osmih dneh pritožijo istemu organu, ki je kriv za morebitne zlorabe.
Medtem pa med pravimi dirkači že kroži seznam policijskih vozil, opremljenih z video in radarsko opremo, na katere je treba biti pozoren na avtocestah: bela vectra MB 40 - 02F, zelena vectra LJ T9 - 09K, srebrni golf KR 15 - 7K, moder passat LJ S6 - 47P, srebrna alfa CE 91 - 01H, modra alfa KP 93 - 67C, zelena alfa NM 95 - 80M in policijski motor BMW P06 - 57 ...
Mimogrede, podatkom ne gre povsem zaupati, saj zviti policaji lahko zamenjajo tako tablice, kot barvo vozil, poleg tega pa lahko v svojih delavnicah motorje prestavljajo iz vozila v vozilo.