17. 4. 2001 | Mladina 15
Resna kriza duhovnega gibanja
Brez pokojnine za leta globokega verovanja
Za stenami templja so nezadovoljni verniki
© Denis Sarkić
Verski ločini, ki verjame, da je Krišna bog, v zadnjem času ne kaže ravno najbolje v Evropi. Večina članov je zelo mladih, v povprečju so stari okoli 26 let. Tudi eden izmed bivših članov, ki želi ostati neimenovan, se je že kot mlad fant odpovedal vsemu (študiju, službi, zakonskemu življenju ...), da bi se lahko popolnoma predal duhovnosti. Sedaj ugotavlja, da je stran vrgel osem let svojega življenja po nepotrebnem. Pred dvema letoma je namreč eden glavnih zahodnih liderjev Harikesha Swami, po tridesetih letih pripadnosti ločini, gibanje zapustil. Takrat se je začelo. Drug za drugim so gibanje zapuščali številni člani. Če niti vodilni guru po toliko letih ne doseže popolnosti, ki je glavni cilj, in za povrhu od gibanja zahteva še par milijončkov, je nekaj hudo narobe.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 4. 2001 | Mladina 15
Za stenami templja so nezadovoljni verniki
© Denis Sarkić
Verski ločini, ki verjame, da je Krišna bog, v zadnjem času ne kaže ravno najbolje v Evropi. Večina članov je zelo mladih, v povprečju so stari okoli 26 let. Tudi eden izmed bivših članov, ki želi ostati neimenovan, se je že kot mlad fant odpovedal vsemu (študiju, službi, zakonskemu življenju ...), da bi se lahko popolnoma predal duhovnosti. Sedaj ugotavlja, da je stran vrgel osem let svojega življenja po nepotrebnem. Pred dvema letoma je namreč eden glavnih zahodnih liderjev Harikesha Swami, po tridesetih letih pripadnosti ločini, gibanje zapustil. Takrat se je začelo. Drug za drugim so gibanje zapuščali številni člani. Če niti vodilni guru po toliko letih ne doseže popolnosti, ki je glavni cilj, in za povrhu od gibanja zahteva še par milijončkov, je nekaj hudo narobe.
Najbolj naj bi namreč v gibanju napredovali tisti, ki so s prodajo knjig in "bio sendvičev" prinašali največ denarja. Na račun gibanja je še več obtožb, ki se nanašajo predvsem na odnos duhovnih učiteljev do žensk, pa tudi do ostalih članov v organizaciji, kjer ne poznajo demokracije. Tudi v ljubljanskem templju je v zadnjem času prišlo do osipa in začelo se je govoriti o prodaji hiše na Žibertovi ulici v Šiški, ki je veliko prevelika za zdajšnje število ljudi, ki v njej prebivajo. Zato se je skupina bivših članov, ki so živeli v templju, a so ga zapustili, odločila, da bi jim potemtakem Skupnost za zavest Krišne lahko izplačala pokojninsko zavarovanje za čas, ko so garali zanje. Do zdaj namreč niso prejeli od gibanja nič, čeprav zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju določa, da mora vsaka religiozna organizacija poskrbeti za svoje člane, na to jih je že pred leti opozoril tudi Urad za verske skupnosti.
Bivši člani so voditeljem napisali pismo, v katerem predlagajo, kako bi razdelili denar od prodaje ašrama: "Zdaj je ves denar spravljen v tempeljskih stenah, ki so jih bhakte, predvsem v letih 1983 do danes, prislužili s prodajo knjig in prasadama, ne služijo pa več prvotnemu namenu." Od prodaje hiše, ki je vredna okoli dva milijona mark, zahtevajo milijon in pol za ureditev socialnih razmer, pol milijona pa naj bi bilo dovolj tudi za primernejšo, manjšo hišo. Predstojnik templja Hare krišna, Damjan Derling, odgovarja, da je izobraževalno- samostanska organizacija sestavljena iz prostovoljcev: "Nikomur ni bilo nikoli obljubljeno, da se bo po nekaj letih bivanja v templju komurkoli izplačala pokojnina ali kakšna finančna nagrada." Samostan ponuja le brezplačno bivanje, izobraževanje in prehrano. "Sicer pa zakon, ki omenja tovrstno problematiko, po mnenju pravnih strokovnjakov takšnih obveznosti verskim skupnostim zaradi njihove specifičnosti ne nalaga."