7. 5. 2001 | Mladina 18
Zoom pred SLO - JUG
Nogomet - kralj gledanosti po Evropi
Boj za najvišji rating tv-gledanosti in s tem prodaja najdražjega oglaševalskega prostora sta povsod po svetu neusmiljena, s tem pa si roke manejo razni merilci javnega mnenja, ki z različnimi metodami bojda natančno ugotavljajo gledanost določenih oddaj. Najbolj zanesljiva metoda naj bi bila telemetrija, ki naj bi natančno pokazala, kaj kdo od izbranega publikuma gleda v določenem trenutku. V Sloveniji gledanost s telemetrijo meri AGB-IRM v 215 gospodinjstvih, po podatkih, ki jih je moč najti na svetovnem spletu, pa je prvo četrtletje (kljub veliki krizi oddaje) še vedno pripadlo Galuničevemu Zoomu, saj naj bi ga v eni izmed oddaj gledalo kar 27,50 odstotka gledalcev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 5. 2001 | Mladina 18
Boj za najvišji rating tv-gledanosti in s tem prodaja najdražjega oglaševalskega prostora sta povsod po svetu neusmiljena, s tem pa si roke manejo razni merilci javnega mnenja, ki z različnimi metodami bojda natančno ugotavljajo gledanost določenih oddaj. Najbolj zanesljiva metoda naj bi bila telemetrija, ki naj bi natančno pokazala, kaj kdo od izbranega publikuma gleda v določenem trenutku. V Sloveniji gledanost s telemetrijo meri AGB-IRM v 215 gospodinjstvih, po podatkih, ki jih je moč najti na svetovnem spletu, pa je prvo četrtletje (kljub veliki krizi oddaje) še vedno pripadlo Galuničevemu Zoomu, saj naj bi ga v eni izmed oddaj gledalo kar 27,50 odstotka gledalcev.
Sledi mu tekma Slovenija - Jugoslavija s 26,70 odstotka gledanosti in drugi tek slaloma v Schladmingu, ki naj bi ga spremljalo kar 23,10 odstotka gledalcev. POP TV-jevemu milijonarju je uspelo zbrati "le" 22,50 odstotka slovenskega tv-avditorija, le desetinko več kot TV-Tedniku. Med najbolj gledanimi oddajami so še TV Dober dan, 24 ur, Vrtičkarji, film Sladko maščevanje in nanizanka Komisar Rex.
Sicer pa naj bi bil v prime timu prvega četrtletja povprečno najbolj gledan POP TV s 32,90 odstotka, sledi mu SLO 1 z 28,90 odstotka, Kanal A z 11,20 odstotka in SLO 2 z 8,60 odstotka (čeprav je emitiral drugo in tretjo oddaja po gledanosti).
AGB Group meri gledanost tudi v nekaterih drugih evropskih državah, v večini pa kaže, da je kralj gledanosti nogomet, saj je ta povsod v vrhu gledanosti. V Grčiji so ga denimo prehitele le podelitve glasbenih nagrad, med deset najbolj gledanih pa so uvrščene tri tekme Panathinaikosa v ligi prvakov z gledanostjo med 15 in 17 odstotki.
V Italiji je z 28,20 odstotka na prvem mestu festival San Remo, italijanska reprezentanca v nogometu pa si je priborila četrto mesto z 19,83 odstotka. V Turčiji je nogometni klub Galatasaray veliko bolj priljubljen kot reprezentanca, saj se je uvrstil na drugo, tretje in peto mesto po gledanosti, turška reprezentanca pa se je uvrstila na sedmo in osmo mesto najbolj gledanih oddaj. Drugo in tretje mesto po gledanosti si je prislužila tudi romunska reprezentanca, medtem ko je na Poljskem Adam Malysz vseeno bolj priljubljen od nogometašev, saj si je (naš) planiški finale skokov ogledalo 24,90 odstotka gledalcev.